5 стъпки за оптимизация на AdWords рекламата ти

Публикувано на 15.09.2017 от Lili Siyanova

5-steps-for-adwords-optimisation-01

Рекламираш с AdWords? Тогава със сигурност си си задавал въпроса: “Как да оптимизирам AdWords рекламата си, така че да подобря резултатите си?”. Често се случва една реклама веднъж настроена и стартирана, да бъде оставена на “автопилот”. Генерира някакви резултати, които на пръв поглед могат да изглеждат задоволителни, но истината е, че тези резултати винаги могат да бъдат подобрени, рекламата оптимизирана и разходите намалени.

Има редица тактики, които можеш да прилагаш за оптимизация в AdWords и днес целим да те запознаем с някои от тях. Промотирайки с платени реклами винаги трябва да си насочен към оптимизация на рекламата си, така че с по-ниски разходи да печелиш повече конверсии и така да увеличиш печалбата си.

 Стъпка #1: Подобри качествения рейтинг на рекламата си

Качественият рейтинг  се определя от 3 параметъра: очакваната честота на кликване (CTR), релевантност на рекламата и практическа работа на целевата страница. В зависимост от тях, той може да приеме стойности от 1 до 10, където 1 е нисък, а 10 е висок рейтинг. Стремежът винаги е към постигането на по-висок качествен рейтинг.  Влез в профила си, отиди в секцията с ключови думи и в статуса на всяка дума разбери какъв е качественият рейтинг.

Как да подобриш качествения рейтинг?

  • Създай конкретни рекламни групи (за конкретен продукт или услуга) и включи тематични ключови думи, търсени думи, които потребителите биха използвали при търсене в мрежата. Можеш да използваш инструмента за планиране на ключови думи, за да направиш предварително проучване. Използвай опциите за съвпадение за ключовите думи. Ако използваш прекалено много думи с широко съвпадение е препоръчително да ги ограничиш и така ще намалиш нерелевантния си трафик. Основната идея е да се постигне по-висока степен на конкретност, колкото по-висока – толкова по-добре.

Например:

Ако предположим, че ще промотираш онлайн магазин за обувки (дамски и мъжки). Можеш да си направиш две кампании – за дамски и мъжки обувки. В кампанията за дамските обувки можеш да си създадеш групи като: дамски обувки, спортни дамски обувки, официални дамски обувки и т.н. и във всяка група да имаш подходящи за нея ключови думи и реклами. По аналогичен начин и за мъжките обувки.

  • Включи ключови думи в рекламното съобщение, по този начин увеличаваш степента, в която рекламата отговаря на търсенето на потребителя. Постави ключови думи в заглавието и рекламния текст. Можеш да използваш също и функцията “вмъкване на ключова дума”, с която AdWords автоматично ще вмъкне в заглавието ти ключова дума, при съвпадение с търсенето. Основната идея тук е да направиш рекламата си по-атрактивна и да отговаря в по-голяма степен на потребителското търсене. Вероятността потребител да кликне на една реклама е по-голяма, когато види в рекламата това, което търси.
  • Провери лендинг страницата си. Подходяща ли е за рекламата? Тествай различни страници, докато намериш тази, която ще е най-подходяща и ще конвертира повече.

 Стъпка #2:Използвай разширения към рекламата

Използването на разширения към рекламите води до повишаване на CTR-a, поради по-голямата рекламна площ, което води до повишаване на качествения рейтинг и до намаляване на цената на клик. Можеш да добавиш допълнителни връзки към сайта си, допълнителни описания, разширение за обаждане, за местоположение, за съобщение, и др. и със сигурност ще имаш положителен ефект върху представянето на рекламата.

 Стъпка #3: Избери подходяща стратегия на офериране

AdWords предлага различни стратегии за офериране. Избери подходящата, в зависимост от целите на кампанията. Ако използваш ръчно задаване на цената на клик ще си осигуриш по-голям контрол върху изразходването на бюджета.

 Стъпка #4: Задай график на показване на рекламите си

Анализирай резултатите и разбери в кои часове на денонощието рекламата има най-добро представяне и съсредоточи показването й тогава. Това също може да доведе до подобряване на CTR и до намаляване на цената на клик. Много добра тактика за подобряване на резултатите, особено когато разполагаш и с ограничен бюджет.

 Стъпка #5: Добави негативни ключови думи

Прегледай отчетите за думите за търсене и добави като негативни, всички онези, по които не би искал да се показва рекламата. Ограничи максимално неревантния трафик, а това ще доведе до подобряване на резултатите ти. От отчетите с думите за търсене можеш да попаднеш и на подходящи ключови думи, с добър CTR, които би могъл да добавиш като ключови.

Спазвайки тези 5 стъпки за оптимизация можеш да подобриш резултатите си! Не оставяй рекламата си без мониторинг, анализирай редовно резултатите и не забравяй, че там влагаш собствените си средства и оптимизацията й винаги трябва да е на дневен ред.

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

5 стъпки за оптимизация на AdWords рекламата ти

Публикувано на 15.09.2017 от Lili Siyanova

5-steps-for-adwords-optimisation-01

Рекламираш с AdWords? Тогава със сигурност си си задавал въпроса: “Как да оптимизирам AdWords рекламата си, така че да подобря резултатите си?”. Често се случва една реклама веднъж настроена и стартирана, да бъде оставена на “автопилот”. Генерира някакви резултати, които на пръв поглед могат да изглеждат задоволителни, но истината е, че тези резултати винаги могат да бъдат подобрени, рекламата оптимизирана и разходите намалени.

Има редица тактики, които можеш да прилагаш за оптимизация в AdWords и днес целим да те запознаем с някои от тях. Промотирайки с платени реклами винаги трябва да си насочен към оптимизация на рекламата си, така че с по-ниски разходи да печелиш повече конверсии и така да увеличиш печалбата си.

 Стъпка #1: Подобри качествения рейтинг на рекламата си

Качественият рейтинг  се определя от 3 параметъра: очакваната честота на кликване (CTR), релевантност на рекламата и практическа работа на целевата страница. В зависимост от тях, той може да приеме стойности от 1 до 10, където 1 е нисък, а 10 е висок рейтинг. Стремежът винаги е към постигането на по-висок качествен рейтинг.  Влез в профила си, отиди в секцията с ключови думи и в статуса на всяка дума разбери какъв е качественият рейтинг.

Как да подобриш качествения рейтинг?

  • Създай конкретни рекламни групи (за конкретен продукт или услуга) и включи тематични ключови думи, търсени думи, които потребителите биха използвали при търсене в мрежата. Можеш да използваш инструмента за планиране на ключови думи, за да направиш предварително проучване. Използвай опциите за съвпадение за ключовите думи. Ако използваш прекалено много думи с широко съвпадение е препоръчително да ги ограничиш и така ще намалиш нерелевантния си трафик. Основната идея е да се постигне по-висока степен на конкретност, колкото по-висока – толкова по-добре.

Например:

Ако предположим, че ще промотираш онлайн магазин за обувки (дамски и мъжки). Можеш да си направиш две кампании – за дамски и мъжки обувки. В кампанията за дамските обувки можеш да си създадеш групи като: дамски обувки, спортни дамски обувки, официални дамски обувки и т.н. и във всяка група да имаш подходящи за нея ключови думи и реклами. По аналогичен начин и за мъжките обувки.

  • Включи ключови думи в рекламното съобщение, по този начин увеличаваш степента, в която рекламата отговаря на търсенето на потребителя. Постави ключови думи в заглавието и рекламния текст. Можеш да използваш също и функцията “вмъкване на ключова дума”, с която AdWords автоматично ще вмъкне в заглавието ти ключова дума, при съвпадение с търсенето. Основната идея тук е да направиш рекламата си по-атрактивна и да отговаря в по-голяма степен на потребителското търсене. Вероятността потребител да кликне на една реклама е по-голяма, когато види в рекламата това, което търси.
  • Провери лендинг страницата си. Подходяща ли е за рекламата? Тествай различни страници, докато намериш тази, която ще е най-подходяща и ще конвертира повече.

 Стъпка #2:Използвай разширения към рекламата

Използването на разширения към рекламите води до повишаване на CTR-a, поради по-голямата рекламна площ, което води до повишаване на качествения рейтинг и до намаляване на цената на клик. Можеш да добавиш допълнителни връзки към сайта си, допълнителни описания, разширение за обаждане, за местоположение, за съобщение, и др. и със сигурност ще имаш положителен ефект върху представянето на рекламата.

 Стъпка #3: Избери подходяща стратегия на офериране

AdWords предлага различни стратегии за офериране. Избери подходящата, в зависимост от целите на кампанията. Ако използваш ръчно задаване на цената на клик ще си осигуриш по-голям контрол върху изразходването на бюджета.

 Стъпка #4: Задай график на показване на рекламите си

Анализирай резултатите и разбери в кои часове на денонощието рекламата има най-добро представяне и съсредоточи показването й тогава. Това също може да доведе до подобряване на CTR и до намаляване на цената на клик. Много добра тактика за подобряване на резултатите, особено когато разполагаш и с ограничен бюджет.

 Стъпка #5: Добави негативни ключови думи

Прегледай отчетите за думите за търсене и добави като негативни, всички онези, по които не би искал да се показва рекламата. Ограничи максимално неревантния трафик, а това ще доведе до подобряване на резултатите ти. От отчетите с думите за търсене можеш да попаднеш и на подходящи ключови думи, с добър CTR, които би могъл да добавиш като ключови.

Спазвайки тези 5 стъпки за оптимизация можеш да подобриш резултатите си! Не оставяй рекламата си без мониторинг, анализирай редовно резултатите и не забравяй, че там влагаш собствените си средства и оптимизацията й винаги трябва да е на дневен ред.

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

търся:



Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing