Въпреки че не съществува единодушно прието определение за качествено съдържание, още повече заради факта, че терминът качество има тотално различно значение в зависимост от нишата, приходите или целите; При афилиирането можем да кажем, че едно качествено съдържание е уникално, съответстващо на продукта/услугата и представя материал, който помага на посетителя. Второстепенно значение имат материалите, които създават желание в посетителя, но за тази техника ще говорим в следващите публикации.
Идеалистично казано, уникалността определя нишата/посоката на един сайт, приложимостта – определени очаквания от посетителите, когато посетят съответния сайт, а третият критерии определя дали посетителят си е изпълнил целта, която си я задал, когато е кликнал върху линка, който го е пренасочил към източника на статитята или уебсайта. Изпълнявайки колкото може по-високо добре на тези 3 критерии, си толкова по-близо до генерирането на конверсия (продажба/лийд). Това със сигурност би се отразило позитивно в процента на конверсии и разбира се върху приходите от генерираните комисионни. Процента на конверии е друго средство за измерване на работата ти като афилиат, заедно с другите индикатори.
Изготвянето на качествено съдържание все пак не се обобщава само с трите изложени по-горе главни критерии. Афилиатите трябва винаги да бъдат в течение с правилините техники за SEO On-page оптимизация и да се възползват от сезонността търсене на някои продукти. Съществува сериозна конкуренция за достъпа до по-предни места в търсачките, и това състезание между афилиати, пъблишъри и други уебсайтове изкушава към практики, които са нетолелирани от търсачките. Нашият съвет е да се концентрирате в съдържанието и по-скоро в уместността му за посетителя. Не е препоръчително да гоните предни позиции с добавяне на неуместни ключови думи, което с времето това може да започне да дърпа надолу целия ви сайт.
On-page оптимизацията, се отнася за развитието на съдържанието по такъв начин, че да покрие всички въпроси, несигурности, и интереси на посетителя.
Също така не са за пренебрегване следните SEO препоръки, които могат да задвижат по-добре вече пълното съдържание в позициите на търсачките:
- Използването на заглавие в тон с обобщението на статията – препоръчително е да не прехвърля 65-70 символа;
- Структурирането на съдържанието в подзаглавия (h1 за заглавието на статията, h2 и h3 за подзаглавията) и параграфи ( препоръчва се идеите да бъдат изложени в отделни параграфи за по-лесен прочит);
- Използването на ключови думи, специфични със статията в мнгообразни форми –
- Структуриране на съдържанието в уебсайта по категории и теми за по-лесно преглеждане;
- Изпращане на вътрешни линкове към вече съществуващото съдържание, за да бъде изложено в стаята източник;
- По принцип е добре една статия да бъде съставена от най-малко 3-400 думи понеже материалите с над 1000 думи може да не бъдат напълно прочетени от посетителя понеже темите и идеите са прекалено дълги и не са в тон с неговите очаквания. Зависи от таланта на всеки да може да синтезира информацията така че тя да бъде сбита, лесна за прочит но и пълна в същото време.
Един качествен материал винаги ще се показва на предни места в търсачките именно ако отговаря на очакванията на посетителя и има лесна структура за прочит,но въпреки това е сбит.
Интелигентно вкарани афилиейт линкове в материала
Изключително много от търсенията, които в основата си имат запитване представят проблем, а афилиирането може да бъде решението на този проблем. Дали посетителят желае да си купи нов телевизор или търси електроуреди, за да си модернизира кухнята, препоръката ти ще бъде приета по-сериозно ако има вмъкнат афилиейт линк, свързан с неговите интереси. Освен уиджетите, афилиейт линковете също са много ефикасни рекламни инструменти – използвай ги интелигентно и помни ключовата дума – уместност.
Видове материали
Също така, материалите, които можеш да създадеш могат да се класифицитат в две основни категории:
- Моментни статии – Стартиране на нов продукт, промоция или сезонно търсене ( застраховка гражданска отговорност – голям брой търсения)
- Evergreen съдържанието – което по принцип задоволява постоянни нужди ( разкрасяване, статии от тип как да… ?)
Всичко зависи от стратегията
Избора на чистия афилиейт маркетинг с качествено съдържание е избор в дългосрочен план. Всеки материал в сайта ти с времето ще носи нови и нови посетители, а заедно с това – комисионните ще бъдат все по-големи.
Една ефикасна стратегия не само че носи последнователни приходи с времето, но и създава репутация за афилиата в нишата, в която той промотира. Създавай и можеш да станеш един от тях!