Black Friday упорито чука на вратата и е време да запретнеш ръкави и да се подготвиш, а ние ще се радваме да ти помогнем за това, давайки ти насоки, съвети и идеи как да го направиш.
Наскоро ти показахме как да подготвиш AdWords рекламите си за Black Friday, но ако си пропуснал случайно статията, то може да й хвърлиш едно око тук. Днес ще ти представим кратък наръчник как да планираш събитието и да спечелиш повече конверсии на Black Friday.
Нашият 4К наръчник ще постави въпросите, на които трябва да дадеш отговор в хода на организацията, а именно: Кой? Какво? Къде? и Как?
1.Кой ще рекламираш?
Направи списък с рекламодателите, които искаш да рекламираш и направи проучване за това как ще протече събитието при тях. Важно е да разбереш какви ще бъдат условията им за афилиейт промотиране в деня на събитието, дали ще има промяна в предлаганата комисионна и дали рекламодателят е организирал специална игра за Black Friday. Състезанията са чудесна възможност за теб да увеличиш печалбата си. Не ги пропускай. В дните около най-голямото шопинг събитие на годината не трябва да изпускаш профила си от око. Бъди информиран за новостите и новините от рекламодателите. Дори и да си в движение, можеш да се ъпдейтваш от мобилното ни приложение. Ако все още не си си го свалил, то можеш да го направиш сега от тук. Преглеждай често пощата си и следи блога ни.
2. Какво ще рекламираш?
След като си избрал рекламодателите, които да рекламираш, трябва да си наясно какви продукти точно да промотираш в деня на събитието. В зависимост от аудиторията и нишата, в която оперираш избери правилния микс от продукти, на които да заложиш. Ти най-добре знаеш предпочитанията на аудиторията си и какво би конвертирало най-добре. Помисли какво се търси в този период на годината. Предстоят Коледа и Нова година и голяма част от потребителите ще купят сега подаръци за близки и роднини.
Полезен инструмент, който можеш да използваш тук е Google Trends. С него можеш да провериш какво е търсенето по определени продукти за даден период от време. Например, по-долу можеш да видиш как се изменя търсенето на перални в България за последните 12 месеца.
Ако към този момент не си таргетирал кампаниите си по географски критерий, може би сега ще можеш да го направиш. Инструментът дава информацията и какъв е интересът към продукта и по местоположение.
3. Къде и Как ще рекламираш?
Отговорът на въпросите Къде? и Как? е от особена важност за успеха ти. Планирай внимателно микса от методи и промоционални инструменти, които ще използваш за това събитие. След като си избрал рекламодателите, които ще рекламираш, е задължително да се запознаеш какви методи за реклама можеш да използваш за тях. Не планирай микса си, без да си проверил това, защото рискуваш да нарушиш условията им. Общите условия се намират в секцията “рекламодатели” в профила.
След като вече имаш яснота по въпроса, планирай какви методи и инструменти ще използваш.
👉 Имаш уебсайт или блог?
Отдели повече време за публикуване на свежо съдържание за събитието. Напиши няколко статии по темата и добави ключови думи като “Black Friday намаления”, “отстъпки за Черен петък”, но не прекалявай. Можеш да си създадеш специална секция в сайта посветена на това събитие и да публикуваш там актуална информация за него. Провери за банери в секцията “каталог с кампании” и ги зареди. След като си определил кои рекламодатели точно искаш да рекламираш, можеш да си направиш и допълнителна настройка на уиджетите, така че в тях да се показват само продукти от желаните рекламодатели. Това можеш да направиш от менюто “рекламодатели”. Трябва да махнеш отметката от “покажи в уиджет”.
👉 Рекламираш в социалните мрежи?
Бъди готов с ясен план как ще процедираш в социалните мрежи. Изгради стратегията си така, че да не бъдеш “спамър”. Много често в стремежа да се спечелят повече конверсии се публикуват много постове в стотици групи за много кратко време. Това поведение често пъти се засича като спам. Поствай през определен интервал от време. Избягвай да публикуваш едно и също съдържание множество пъти и избирай продуктите си спрямо аудиторията. В случай, че рекламодателите обявят някои от актуалните си оферти предварително, можеш да програмираш постовете си предварително във Facebook страницата. Това ще ти спести време в деня на събитието, а и ще можеш и да зададеш някакъв интервал от време между тях. Офертите ще са много и е подходящо да използваш карусел постове, като така ще можеш да рекламираш повече от един продукт в един пост:
Тук можеш да научиш как да ги създадеш.
👉 PPC реклами?
Ще включиш ли в микса си PPC реклами? Научи тук как да подготвиш AdWords рекламата си за Black Friday. Важно за платените реклами е да бъдеш наясно и със средствата, които си готов да инвестираш и за кои рекламодатели.
Успешна стратегия е да приложиш комбиниран подход и да заложиш на повече методи и инструменти за реклама. Това многократно ще увеличи шансовете ти за успех и ще можеш да спечелиш повече конверсии. Потребителите са различни и в даден момент от времето всеки се намира в някакъв етап от процеса на вземане на решение за покупка и от теб зависи да достигнеш до тях по правилния начин и да спечелиш.
Успех!
Това е едно много полезно четиво за предподготовка за един от най-добрите дни за пазаруване през годината – Black Friday.
Остават само няколко дена до началото на черния петък и всеки афилиейт маркетър би трябвало да е наясно с нещата посочени по-горе в тази статия, защото е много важно.
Благодаря за чудесната комуникация и за полезните препоръки на афилиейт специалиста на Profitshare.bg Лили Сиянова.
Вашата помощ означава много за мен.
Успех Колеги,
Иво Игнатов
Благодаря, Иво! 🙂