Днес искаме да ви представим Dragos Bunea – един от най-добрите афилиати в Profitshare Румъния. Той ще сподели интересни тактики за промотиране чрез Facebook Ads. Dragos е победител в две, от провежданите в Румъния, състезания – „Маратонът на конверсиите“ и „Profitshare Summer Fest“, следвайки именно описаните стратегии статията.
Също така, Dragos е и един от лекторите в Affiliate Summer School
и в проведената среща с афилиатите през ноември за Black Friday.
=====
Като афилиати, ние винаги търсим нови начини за промотиране на рекламодателите и всъщност мисля, че всяка година от последните 5 насам опитвам нещо ново. През 2014 година, след като Facebook обяви, че намалява значително органичния обхват на уебсайтовете, доведе до значително увеличаване на показването на реклами в моя нюзфийд, което ми даде поле за размисъл и си зададох въпроса: Какво бих могъл да промотирам чрез Facebook Ads?
Първото нещо, което направих е да разбера дали Facebook позволява промотирането чрез афилиейт линкове. Потърсих тази информация поради различни слухове, че не е позволено. Dragos Bunea
Веднъж след като научих, че е позволено започнах да търся информация за Facebook акаунтите в Румъния. Колко акаунта има (понастоящем са 9.6 милиона), какво е разпределението им по години, възраст и пол и каква част от тях принадлежат на хора от градовете и в селищните райони. След това опитах да намеря колкото се може „тайни” за Facebook Ads, четейки отчаяно специализирани блогове и уебсайтове.
Когато започнах да създавам рекламите, не знаех много за тях и как да задам аудиторията си, какво е CTA, какъв бюджет е необходим, как да правя A/B тестове. Накратко не бях запознат с много неща, но счетох за необходимо да опитам.
Започнахме със спонсорирани постове и резултатите не бяха обнадеждаващи, но упорствах.
През есента на 2014 реших да не използвам безплатни изображения, намерени в Интернет или просто снимки на продукти и прибегнахме до дизайнер ( който в случая беше сестра ми 🙂 ).
В този момент забелязах, че трябва да правя тестове с различни банери – различни цветове, текст, позициониране на снимки на продукти и т.н. В този период станах по-внимателен към аудиторията, към която насочваме. Това, че в миналото си работих в областта на продажбите за електронен магазин ми помогна много, защото вече знаех профила на определени потребители и това, че Facebook Ads позволява да се таргетира аудиторията по пол, възраст, материален статус, интереси, демографски критерии и много още, изглеждаше, че се създават реклами точно за определени потребители. Тук беше моята кота нула.
След това дойде една от най-успешните ми кампании чрез Facebook Ads.
Минах 4 рекламодатели за около 10 дни с бюджет от 250 леи, но това, което последва беше фантастично. CPC достигна до 0.006 леи и ROI беше повече от 10 000 леи. Тайната на успеха е постоянство, аудиторията, посланието, банерите и времето, в кото рекламираш.
От тогава и до сега Facebook Ads стана мой основен метод за промотиране. Създали сме хиляди кампании, чрез този метод продаваме от мобилни телефони до готварски печки и хладилници, от вечерни рокли, обувки, якета, палта и книги до бързи кредити, козметика, бельо, подаръци, играчки, диамантени бижута или електроника включително. Всъщност осъзнах, че чрез Facebook Ads можеш да продадеш почти всичко и всеки афилиат може да го направи, следвайки няколко стъпки.
Ще се опитам да ти предам опита си, но трябва да помниш едно нещо: трябва да си упорит, защото резултатите няма да дойдат за една нощ!
Как да започнеш да промотираш чрез Facebook Ads
За начало ти трябва страница, създадена според нишата, в която искаш да промотираш. Независимо дали „редуктори”, „обувки на токчета”, „любими романи”, „телевизори с ултра HD” или „Андроид телефони”. Обикновено е хубаво да имаш и уебсайт със същото име или поне да е в същата ниша.
Веднъж след като си създал страницата, трябва да помислиш за аудиторията за да промотираш постовете си и да увеличиш феновете на страницата. Последното не изисква създаването на специална кампания, те ще дойдат естествено с бъдещите реклами и спонсорирани постове. Важно е да имаш много фенове на страницата, но много по-важно за тях е да са заинтересовани с това, което публикуваш. От моя опит знам, че това оказва влияние върху постигнатите резултати в промотираните кампании.
Съвет: Не започвай да постваш по няколко пъти на ден. Достатъчно е 3-4- пъти, като е много важно да промотираш само нишови продукти, които си избрал в началото.
За да зададеш аудиторията си, много добре трябва да знаеш както точно продаваш и на кого. Това е решаващ момент. Но не се обезкуражавай, ако не зададеш правилната аудитория от първия път, аз съм тествал стотици видове и намерих правилната.
Как да задам аудитория
Съвет: Запази всяка нова аудитория с релевантно име. Това ще улесни работата ти за в бъдеще.
- Започни с възраст – потърси информация от рекламодателите, потърси в Интернет, учи се и от офлайн магазините.
- Мъже или жени? – много често някои категории продукти са търсени само от някои от тях, провери това.
- Интереси – това е най-трудната част, която може да доведе до добри резултати или обратното. Опитай да избереш до 5-6 интереса. Постави се на мястото на потребителите , към които се стремиш. Ако искаш да достигнеш до жени, които търсят зимни дрехи, трябва да търсиш интереси като: палто, сако, пуловер и т.н.
- Бюджет – първата реклама препоръчвам да я зададеш за 24 часа, но с по-скромен бюджет, така че да можеш да видиш дали постът се представя добре или не, след което да редактираш аудиторията, посланието и т.н. Ако промотираният пост не дава желаните резултати до 6-7 дни, след като си коригирал аудиторията, посланието и т.н., е препоръчително да го спреш. Не губи повече бюджет. Опитай с друг продукт, изображения и различен подход.
- Изображение – за спонсорираните постове, които нямат специални изображения е много важно какво ще промотираш ( продукт или категория продукти). Facebook Ads позволява използването на изображения с не повече от 20% текст, които вероятно имат по-висока CPC. Също така са препоръчителни по-големите изображения и тези с по-атрактивна визия ( бъди внимателен с цветовете).
- Банери – към момента най-успешните кампании са тези с банери, но тук трябва да вземеш предвид кои цветове се свързват с определена категория продукти. Т.е. за книги използвай синьо, червено, зелено или черно. Когато промотираш козметика, ще изглеждат добре с цветовете лилаво, розово или златисто. Също внимавай и със снимките на продуктите, които използваш в банерите, опитай да не ги претрупваш. Постави текст върху банера, по принцип е добре да посочиш процент намаление, по-ниска цена или безплатна доставка и т.н.
- Текст – бих казал, че е важен колкото и аудиторията. След като знаеш какво продаваш и на кого, трябва да знаеш и как да го продадеш. Заложи на емоция, основната идея е да се привлече вниманието на потребителя с точен и ясен текст. Например: Новият телефон Huawei P9 е в наличност. Цена и технически характеристики” или „Дневна рокля с флорални мотиви (от новата колекция) – сега на специална цена.
- Бутон – на някои от банерите понякога поставям и бутон в долния десен ъгъл (винаги на това място), но най-често използвам бутоните, които предоставя Facebook, като „Купи сега”, „Научи повече”, в зависимост от продукта, от рекламното съобщение и т.н. Така например, ако в банера си поставил цена на продукта, то постави „Купи сега”, ако промотираш нова кампания с намаления постави „Научи повече”.
Кога да промотираш
Както споменах по-горе, много е важно кога точно ще промотираш определен продукт или категория продукти. Не, че не може да продаваш къси рокли през зимата, но през лятото определено ще имаш по-голям успех. Ще се опитам да конкретизирам точните времена за промотиране:
- Сезони – всеки сезон има своите водещи продукти за продажба ( продажбата на летни рокли, климатици, банки, електроуреди, косачки и т.н.).
- Тенденции – нови модни тенденции и стилове на дрехи и обувки.
- Нови продукти на пазара – последният телефон, пуснат на пазара, нов телевизор и т.н. Това поражда моментален интерес в потребителите, така че промотирай новия продукт. Информирай за техническите характеристики, наличност, като не е наложителна цената.
- Супер промоции – когато определен магазин има супер намаления от цената на даден продукт или продуктова категория. Най-често те са с ограничена наличност. Можете да промотирате продуктите.
- Създавай необходимост – зимен ски сезон е, защо не таргетираш тези, които се интересуват от този спорт? Например промоция на новата колекция очила за ски.
Как да промотираш
Досега говорихме как да стартираш, как да зададеш аудиторията си, кога да рекламираш, сега е ред на това как да промотираш.
- Банери с подходящи продукти
Виждал съм много пъти да се използват еднакви банери за промотирането на различни продукти, без много голяма разлика. Максимум 1-2 сменени снимки, червена точка е сменена с жълта. Опитай да използваш нещо различно, независимо от нишата и домейна. Не забравяй да тестваш. Същият банер, но с различни цветове, текст или прочие. Анализирай кой има по-добро представяне и работи с аудиторията, така че да оптимизираш своята CPC за да имаш добри финални резултати, но най-вече положителна ROI.
2. Релевантен „call-to action”
„Call –to-action” бутонът е често жизненоважен за търговията. Ако не следваш профила на купувача и ако не говориш на неговия език е много вероятно да се провалиш, независимо дали имаш най-хубавите банери и промоции. Търси емоционално въздействие и подтиквай към действие.
Например: Кожена чанта с две дръжки, със средна дължина и с резервна регулируема дръжка. Голяма и подходяща за всеки костюм.
Цена 159 леи
Можете да я закупите ТУК
Книгата „Flash-uri din sens opus“ от Marian Godina на много ниска цена!
Имате спешно нужда от пари? Бързи кредити! Кандидатствай тук!
3. Резултати
Ниската CPC е винаги желана, но е по-добре да имаш положителна ROI. Стартирали сме кампании, в които сме имали CPC 0.01 леи, но накрая с отрицателна ROI. Имал съм кампании с 0.20 или 0.30 CPC, но с положителна ROI. По мое мнение, успешната кампания е тази с баланс между двата индикатора.
Първото откритие за кампания е, че можеш да имаш дори 1000 клика след 7 дни промотиране. Мога да споделя най-добрите ми резултати от гледна точка на CPC и процент на конвертиране.
Много полезна статия. 🙂