Преди време ви запознахме как може да използвате AdWords за целите на афилиейт маркетинга и да увеличите шансовете си за повече комисионни. Тъй като това е един много успешен промоционален инструмент, днес искаме отново да отворим темата и да ви запознаем как точно да създадете AdWords кампания.
За да стартирате своята кампания, трябва да се регистрирате в платформата от тук: https://adwords.google.com/. Следвайте инструкциите за настройване на профила и след като всичко е готово, може да започнете с първата кампания.
Първата стъпка е да изберете типа на кампанията и да зададете нейното име
Задайте име на кампанията, което е свързано с продукта, който ще рекламирате или с категорията продукти. Например, ако ще рекламирате онлайн магазин за дрехи. Може да имате отделни кампании за мъжки, дамски и детски дрехи.
Първоначално ние ви препоръчваме кампания от типа „Search Network only”, чрез която рекламата ви ще се показва единствено и само при търсене в търсачката.
На следващо място, трябва да зададете “sub-type” на кампанията. Препоръчваме ви да използвате „All features”. Както се вижда на изображението, платформата дава възможност да използвате настройките на вече съществуваща кампания. Това може да го използвате за следващи кампании.
Настройките за мрежа са свързани с това къде искате да се показва рекламата ви, в зависимост от избрания тип на кампанията. С избрания от нас тип „Search Network only” рекламата може да се показва в резултатите от търсене и в други сайтове на Google и в такива, които си партнират с него. Първоначално ви препоръчваме да махнете тикчето от „Include Seаrch partner” и да показвате рекламата само в резултатите от търсене.
Кампанията ще е насочена към всички видове устройства – настолни компютри, мобилни устройства и таблети.
Следващата стъпка е таргетиране на рекламата по местоположение и език
Може да маркираме „Bulgaria”, а от „Let me choose” може да изберете конкретен град. Относно езика, системата по подразбиране ще ви предложи английски и български, и може директно да го приемете.
Следващата стъпка е да изберете стратегията за офериране и да зададете дневния си бюджет.
Изберете „Manual CPC” за стратегия за офериране, тъй като тя ви дава повече контрол върху изразходването на бюджета. Определете дневния си бюджет в зависимост от това колко сте склонни да платите за рекламата в Google.
Към този момент от създаването на кампанията може да пропуснете разширенията и да преминете към създаването на първата ад група и първите реклами.
Създаване на групи, реклами и въвеждане на ключови думи
Както ви запознахме в предходната ни статия за AdWords, всяка кампания се състои от ад групи, всяка ад група включва релевантни ключови думи и реклами.
Например, ако ще рекламирате дамски дрехи и сте създали вече кампания за дамски дрехи, то може да създадете следните ад групи- дамски рокли, дамски дънки, дамски поли и т.н. и във всяка да добавите релевантни ключови думи, използвайки различните възможности за съвпадение. В зависимост от бюджета, с който разполагате може да тествате различните опции, но ние ви препоръчваме да не използвате думи с широко съвпадение, за да избегнете нерелевантен трафик. Използвайте модификатора за широко съвпадение, например +дамски +поли, който отново ще носи трафик, но в пъти по-релевантен, тъй като за показване на рекламата и двете думи трябва да присъстват в заявката за търсене.
При създаването на рекламата, много добра практика е използването на ключова дума в заглавието й, тъй като потребителите са склонни да кликнат повече на една реклама, когато видят въведената от тях ключова дума в заглавието. Играйте с думите и се замислете за предимствата на продукта – цена, бърза доставка, качество, какво би провокирало потребителите да кликнат на рекламата ви и го поставете в нея. Старайте се винаги рекламата да е релевантна на ад групата, на която принадлежи за да постигнете по-висок качествен рейтинг. Така например, ако рекламната ви група е дамски поли и съдържа ключови думи свързани с този продукт, нека и рекламата ви бъде за дамски поли, и да е наситена с ключови думи.
Много важна стъпка е добавянето на URL. За да може да се проследяват реализациите, както вече сте добре запознати, трябва да се конвертират линковете. Поставяйки, обаче такъв линк в полето за Final URL, рекламата няма да бъде одобрена от екипа на AdWords.
Поради което, в полето Final URL трябва да се постави линка от страницата на рекламодателя, а в полето Tracking template, трябва да се постави конвертирания линк.
Направете проверка и въведете данни за плащане
Проверете всички настройки отново, за да сте сигурни,че всичко е правилно. Проверете рекламните текстове, зададената цена на клик, дневния бюджет, ад групите, ключовите думи –всичко. И преминете към въвеждане на необходимата иформация за плащане. Това става като кликнете на зъбното колело в десния ъгъл и после “Billing”. След като ги въведете, вече може да активирате кампанията си.
Полезна ли беше за вас тази статия? Споделете в коментарите отдолу! 🙂
Здравейте,
ако конвертираният клик е в тракинг темплейта, а не във финалния урл адрес, тогава как се отчита комисион, затруднявам се да разбера? Все си мислих, че именно в полето за финален урл адрес трябва да е афилиейт линка.