Black Friday – периодът с най-много продажби през годината е съвсем близо! Период, в който възможността за печелене на комисионни рязко се увеличава. В тази статия искаме да ви представим някои идеи как да се подготвите за събитието, така че да имате успех!
Анализирайте резултатите си от предходната година
Първата стъпка в разработването на афилиейт маркетинг стратегия за Black Friday трябва да бъде анализ на резултатите. Създайте си отчет със следните данни:
- категориите, които са конвертирали (например IT&C, Fashion, Auto и т.н);
- рекламодатели, подредени по брой поръчки и предлагана комисионна;
- статии в блога/промоционални инструменти/ промоционални методи, които генерират най-много конверсии.
През 2015 година проведохме първия Black Friday за Profitshare в България. Афилиатите ни успяха да генерират над 2700 продажби, наброяващи сумата от 400 000 лева, а афилиатите регистрираха комисионни в размер над 5000 лева. За една година успяхме да удвоим броя на рекламодателите ни, през 2015 г. те наброяваха 15, а към днешна дата са повече от 30. Към нас се присъединиха Fashion Days и много други онлайн търговци и прогнозите ни са тази година броят на регистрираните продажби да надхвърли 15 000.
Повече за събитието през 2015г. може да намерите тук.
Подгответе необходимата информация и формулирайте афилиейт стратегията си
Втората стъпка от подготовката, е много внимателно да проследявате съобщенията от рекламодателите в платформата, за да сте запознати с цялата информация, предоставена от тях за Black Friday, като специални условия за събитието, предлагани комисионни, информация за предлаганите оферти, за периода на кампанията. Също така, не забравяйте да четете и блога ни, ние ще публикуваме полезна за вас информация.
На трето място бихте могли да си подготвите файл, в който да включите всички рекламодатели, участващи в Black Friday тази година, като може да добавите следната информация:
- име на рекламодателя;
- уебсайт на рекламодателя или лендинг пейдж, създаден специално за събитието;
- предлагана комисионна;
- време на живот на бисквитките;
- периода, за който се провежда Black Friday;
- продукти;
- има или не промоционални оферти.
По този начин, ще добиете добра представа какво предлагат търговците и ще бъде много по-лесно и бързо намирането на информация за промоционалните кампании.
SEO – Оптимизирай сайта си за търсачките
Ако използвате блога си за промотиране, то сега е подходящият момент да го оптимизирате. За тази цел може да използвате модула Yoast за WordPress, който ще ви помогне за създаване на по-добро съдържание. Изберете ключова дума или фраза и ги използвайте в статията си. Yoast ще ви покаже как биха изглеждали в статията или в резултатите от търсене и също така ще ви даде детайлна информация относно дължината на тайтъла и мета дискрипшъна, в зависимост от резултатите от търсенето.
Препоръчително е да напишете и няколко статии специално за Black Friday, така че да могат да бъдат индексирани и да могат да бъдат намерени по-лесно в търсачката по време на събитието. Може да добавите линкове към повече рекламодатели от платфотмата, така че да осигурите повече опции на читателите ви за покупки.
Не забравяйте и PPC кампаниите! Проверете всичките си ад групи, ключови думи и анализирайте кои трябва да поставите в списъка с негативни ключови думи, на кои трябва да се коригира цената на клик, какво е представянето им и кои трябва да бъдат спрени. Опитайте да използвате повече ключови думи с широко съвпадение, или съвпадение по фраза, проверете какви други ключови думи имат търсене и ако са подходящи за рекламата ги добавете. Чрез AdWords и Facebook може да увеличите в пъти трафика си към сайта, но не забравяйте да наблюдавате разходите си.
Увеличете шансовете си за печалба, участвайки в състезания и чрез създаването на специални проекти
Знаем, че в допълнение на комисионната от промотирането, бихте искали да спечелите и нещо допълнително. Решението е да проверявате пощата си и блога ни. Много рекламодатели организират състезание през този период, и могат да бъдат анонсирани чрез конкурс или пост в блога. Осигурите си предимство и бъдете готови за Black Friday и се присъединете към всички състезания, увеличавайки шансовете си за награда.
Ако обмисляте разработването на специален проект за Black Friday, изпратете съобщение на рекламодателите чрез платформата и представете идеята си. Ако тя бъде одобрена, поискайте допълнителни рекламни материали и помолете за повече информация за най-продаваните продукти и категории през този период.
Бъдете винаги свързани с платформата по време на Black Friday, за да бъдете информирани относно актуалните оферти на рекламодателите.
Не само Black Friday ще ви донесе комисионни, а и кампаниите организирани след събитието. Запазете силите си и помислете за афилиейт стратегията и за кампаниите ви.