Преди известно време ти загатнахме как можеш да използваш Google Trends за афилиейт маркетинг и ето, че днес е време да ти представям инструмента с повече детайли.
Google Trends е доста полезен инструмент, който може да ти помогне да рекламираш и да увеличиш конверсиите си. Със сигурност си изпадал в ситуация, в която си искал да започнеш да рекламираш даден рекламодател, но разнообразието от продукти е толкова голямо, че си изпитвал колебание от кои точно да започнеш. Може би искаш да си направиш сайт за афилиейт маркетинг, но не си сигурен към каква ниша точно да се насочиш? Искаш да напишeш нова статия в блога си и имаш нужда да изследваш интересите на потребителите, за да им предложиш релевантно съдържание? Google Trends идва на помощ!
===
» Какво е Google Trends?
Google Trends е много удобен и лесен за използване инструмент, чрез който може да разбереш каква е популярността и интереса към определени ключови думи и теми в Google за даден период от време. Много полезна информация, която ще ти даде ясна представа за популярността на даден продукт или ниша от пазара, ще ти помогне да научиш дали има сезонност в търсенето и какъв е интересът по географски региони.
» Как се използва?
Инструментът е безплатен и много лесен за използване. Това, което трябва да направиш е да влезеш на https://trends.google.com и да зададеш в полето за търсене ключовата дума или тема, която желаеш да изследваш, да зададеш няколко настройки и готово! Google Trends ще свърши останалото за няколко секунди!
Ето и възможните настройки:
- Местоположение – тук трябва да зададеш местоположението, за което желаеш да изследваш данните.
- Период от време – избери желания период от редица възможни – последен час, последните 7 дни, от 2004 – досега и много, много още.
- Категории – категорията, към която се отнася думата за търсене.
- Тип на търсене – мрежата за търсене, на изображения, новини, YouTube или Google Shopping.
За целите на статията днес ще изследваме ключовата дума “обувки”. Графиката по-долу изобразява интереса към думата за последните 12 месеца. Числата показват интереса към търсенето на продукта, като 100 означава максимална популярност, 50 – два пъти по-малка популярност на термина, а 0 означава, че няма достатъчно данни.
Можеш да започнеш изследването си от по-общи думи, както е в примера, и в последствие да конкретизираш с дамски обувки, мъжки обувки и детски обувки и т.н. Графиката ясно показва през кои месеци от годината има ръст и през кои – спад. Това може да ти помогне да изградиш правилно стратегията си за афилиейт реклама.
» Сравнявай и изследвай тенденции
Използвайки Google Trends, можеш да сравняваш интереса към няколко думи и теми за търсене за определен период от време. Така например, ние направихме сравнение с “дамски обувки”, “мъжки обувки” и “детски обувки” и графиката много ясно показва тенденциите за последните 12 месеца.
Google Trends ти дава възможност да сравниш и каква е популярността на една дума за търсене в различни градове. Резултатите могат да ти помогнат да разпределиш бюджета и активностите си и да увеличиш конверсиите си, възползвайки се от изразените пикове на популярност на думата за търсене в определени региони и месеци. Така например, в периода 1-15 април се наблюдава ясно изразен ръст на интереса към дамски обувки във Варна и Пловдив, а също така и в периода 1-7 октомври отново в Пловдив.
» Интерес по региони
Чудиш се какъв е интересът към даден продукт по региони?
Google Trends отново ще ти даде отговор на този въпрос. Научи какъв е интересът към изследваната дума или тема по местоположение, като можеш да извлечеш резултатите по “Подрегиони” или “Градове”. Важна информация, която можеш да използваш и за таргетиране на PPC рекламите си към конкретни градове.
» Какво представляват сродните заявки?
Потребителите, които са търсили думата, която изследваме, са търсили и тези сродни заявки. Те са водещи и нарастващи. Водещи са най-популярните заявки за търсене, а нарастващите са тези, чиято честота на търсене е нараснала най-много и е хубаво да ги имаш предвид и тях за последващи анализи.
» Ще тестваш ли Google Trends?
- Научи каква е популярността на продуктите, които искаш да рекламираш.
- Научи дали има сезонност в търсенето на тези продукти.
- Научи каква е популярността им по географски региони.
- Изследвай доколко интересна е нишата на уебсайта ти.
- Открий нови възможности!
Днес ти представихме Google Trends. Надяваме се, че статията е била полезна за теб и този инструмент ще ти помогне да подобриш или изградиш стратегията си за афилиейт реклама и да печелиш повече конверсии. 🙂
Успех!