Как да използваш Google AdWords за афилиейт промотиране

Публикувано на 10.03.2015 от Profitshare

Голяма част от най-ефективните афилиати в Profitshare използват Google AdWords. При този тип PPC кампании, е важно афилиатът да има опит с управлението на такъв профил, за да може в крайна сметка приходите в афилиейт сметката му да надвишават сумата платена като разход за AdWords кампаниите. Определянето на условията, от които зависят конверсиите, както и зоните, които регистрират кликове, но не и продажби, е сложен процес и често се случва профилът да бъде на загуба за определено време.

Ще обърнем внимание на стартирането (управлението) на една AdWords кампания в search мрежата на Google, която се използва включително и от неговите партньори (Conduit.com, Ask.com и т.н.).

Как да структурираш профила и да атакауваш определена ниша

Важна роля за анализирането и управлението на един профил има добре структурираната  вертикала. Групирането на даден профил по отделни кампании ти позволява да таргетираш различни аудитории, да имаш контрол върху това, което публикуваш, кои ключови думи използваш и кои са негативните такива. Последните са важни за отсяване на търсенията, които нямат връзка с продуктите, които рекламираш.

Ако имаме 2 вида продукти: играчки и детски продукти, структурата би изтеглеждала по следния начин:

Инфографика Google AdWords

Зелената зона представлява лейбъли/етикети или имена на кампаниите, които отговарят на рекламираните в нея продукти. Можеш да имаш десетки активни кампании едновременно.

 

Пример:

Профил – [Бебе] бебешки колички (кампания) – Група обяви

[Бебе] представлява добавения етикет или вмъкнатата дума пред кампанията.

Преимуществото на една такава структура е че можеш да дефинираш уникални линкове, които предлагат допълнителна релевантност на обявата и повишава CTR-a (на ниво кампания или на ниво ad group). Също така можеш да контролираш ключовите думи, на които искаш да се показват рекламите, както и тези, които желаеш да изключиш. Със сигурност можеш да използваш точно съвпадение при ключовите думи, но модификатора на широко съвпадение би паснал по-добре, не мислиш ли? J

 

Ключови думи

Ключовите думи от една рекламна група с бебешки колички биха могли да бъдат: +бебешки+колички+онлайн, +бебешки+колички, [бебешки колички бърза доставка]. Ключовите думи зависят много от креативността; не трябва да се ограничаваш само до посочените примери. Опитай да използваш такива, които предоставят възможно най-добър контрол, както и списък с негатвни ключови думи, които не са релевантни към промотираните продукти. В нашия случай ако рекламираме +бебешки +колички, като негативни ключови думи можем да добавим: акумулаторни колички, колички за кукли, колички с дистанционно и др.   Името и производните на марката на рекламодателя също би трябвало да бъдат в списъка с негативните думи.

 

Процент за клик

Процентът за клик, над който препоръчваме да се придържате е над 10-15%. Една кампания с процент за клик под 10% най-често изисква да наддавате по-високи суми за ключовите думи. Когато говорим за стартирани афилиейт кампании, разходите трябва да се ограничават и държат под контрол, а приходите увеличавани.

Средният процент за клик е често дискутирана тема. Той може да варира от избрания метод за таргетиране (град, език), до колко добре е съставена рекламата, представените в нея оферти, и конкуренцията в момента. Един CTR под 5% означава, че имаш още работа по таргетирането и добавянето на негативни ключови думи. Задължително използвай отчета за ключови думи (детайли), които са генерирали кликове, за да филтрираш тези, които генерират показвания и кликове, но не и конверсии. Също така, не забравяй че можеш да филтрираш ключовите думи, които генерират показвания и чрез точно съвпадение или по фраза.

Нарастването на  процента за клик зависи също и от опита при управлението и оптимизирането на акаунта в AdWords. Ако си начинаещ достигането на ефективност може да отнеме известно време.

Ако спазваш модела за структуриране на профила на AdWords, ще можеш да видиш кои са рекламните групи, които могат да бъдат оптимизирани и можеш да започнеш да променяш  настройките, структурата на рекламата или таргетирането, така че да повишиш ефективността на кампаниите и да получиш повече конверсии, на по-ниска цена.

 

Рекламата

Текстът на рекламите трябва да бъде обвързан с промотираните продукти в AdWords профила, но също така и насочен към съответната аудитория.

Цената е аспект, който се взима под особено внимание от потребителите. Затова е много важно да създаваш реклами, в които цената да бъде ключов елемент, дори решаващ при мотивацията за клика, който ще последва. Думи като: намаление, промоционална оферта ще помогнат за ръста на процента за клик и може би на процента за конверсия, ако зададените очаквания в рекламата се потвърдят и в целевата страница след клика. За младите майки, какъвто е нашия пример за вертикала, разходите, които включва появата на нов член в семейството може да затрудни бюджета, дори и в случаи, в които се отделят специални помощи по този повод. Затова цената ще е основен мотиватор при взиането на решение за покупка.

Също така можеш да сложиш информация за доставка в текста на рекламата, в случай че предлаганите продукти на рекламодателите се доставят бързо и/или безплатно. Можеш да експериментираш с текстове под формата на „Бърза доставка“ , „Безплатна доставка до 24 часа!“, и т.н.

Идеята на рекламата трябва да се доближава максимално до тази на потребителя, който търси решения за нуждите си. В примера с вертикалата, която е ориентирана към статии за родители и деца: ако нямаш бебе или деца, за да знаеш кой е най-добрия подход, който да използваш в рекламата, опитай да намериш някого, който се намира в такава ситуация. Ако не се получи, опитай да прочетеш специализираните форуми. По този начин ще научиш повече за истинските нужди на желаната от теб аудиотория, за начина и на мислене, за най-подходящия текст на  рекламата, специфичните ключови думи за търсенията и какви продукти са си записали в “whishlist”-a. Една малка препоръка, която ще прочетеш, може да се окаже изключително ценна за афилиейт протирането.

Не се притеснявай да промотираш в нови ниши чрез Google AdWords. Този инструмент може да стане най-добрият ти „приятел“ като афилиат след като се научиш да го ползваш ефективно. Също така, можеш да изпращаш въпросите си, в екипа ни има хора с голям опит в тази сфера.

 

Успех с кампаниите!

 

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

2 коментари в “Как да използваш Google AdWords за афилиейт промотиране”

  1. miroslava georgieva gogova каза:

    :Моля за помощ. Бих желала да работя като афилиент. Имам нужда да се свържа с някой от вас. Имам много свободно време. По-точно имам нужда от обучение при афилиент.

    • Profitshare каза:

      Здравей Мирослава, Препоръчвам ти да видиш наръчника за начинаещи афилиати в Profitshare от тук:http://blog.profitshare.bg/wp-content/uploads/2015/02/narychnik-afiliati-Profitshare.ppsx
      Ако не си прочела останалите теми от блога трябва да знаеш, че могат да ти бъдат доста полезни. Ако имаш допълнителни въпроси можеш да се свържеш с нас по телефона както и по имейл. Успех!

Оставете отговор

Как да използваш Google AdWords за афилиейт промотиране

Публикувано на 10.03.2015 от Profitshare

Голяма част от най-ефективните афилиати в Profitshare използват Google AdWords. При този тип PPC кампании, е важно афилиатът да има опит с управлението на такъв профил, за да може в крайна сметка приходите в афилиейт сметката му да надвишават сумата платена като разход за AdWords кампаниите. Определянето на условията, от които зависят конверсиите, както и зоните, които регистрират кликове, но не и продажби, е сложен процес и често се случва профилът да бъде на загуба за определено време.

Ще обърнем внимание на стартирането (управлението) на една AdWords кампания в search мрежата на Google, която се използва включително и от неговите партньори (Conduit.com, Ask.com и т.н.).

Как да структурираш профила и да атакауваш определена ниша

Важна роля за анализирането и управлението на един профил има добре структурираната  вертикала. Групирането на даден профил по отделни кампании ти позволява да таргетираш различни аудитории, да имаш контрол върху това, което публикуваш, кои ключови думи използваш и кои са негативните такива. Последните са важни за отсяване на търсенията, които нямат връзка с продуктите, които рекламираш.

Ако имаме 2 вида продукти: играчки и детски продукти, структурата би изтеглеждала по следния начин:

Инфографика Google AdWords

Зелената зона представлява лейбъли/етикети или имена на кампаниите, които отговарят на рекламираните в нея продукти. Можеш да имаш десетки активни кампании едновременно.

 

Пример:

Профил – [Бебе] бебешки колички (кампания) – Група обяви

[Бебе] представлява добавения етикет или вмъкнатата дума пред кампанията.

Преимуществото на една такава структура е че можеш да дефинираш уникални линкове, които предлагат допълнителна релевантност на обявата и повишава CTR-a (на ниво кампания или на ниво ad group). Също така можеш да контролираш ключовите думи, на които искаш да се показват рекламите, както и тези, които желаеш да изключиш. Със сигурност можеш да използваш точно съвпадение при ключовите думи, но модификатора на широко съвпадение би паснал по-добре, не мислиш ли? J

 

Ключови думи

Ключовите думи от една рекламна група с бебешки колички биха могли да бъдат: +бебешки+колички+онлайн, +бебешки+колички, [бебешки колички бърза доставка]. Ключовите думи зависят много от креативността; не трябва да се ограничаваш само до посочените примери. Опитай да използваш такива, които предоставят възможно най-добър контрол, както и списък с негатвни ключови думи, които не са релевантни към промотираните продукти. В нашия случай ако рекламираме +бебешки +колички, като негативни ключови думи можем да добавим: акумулаторни колички, колички за кукли, колички с дистанционно и др.   Името и производните на марката на рекламодателя също би трябвало да бъдат в списъка с негативните думи.

 

Процент за клик

Процентът за клик, над който препоръчваме да се придържате е над 10-15%. Една кампания с процент за клик под 10% най-често изисква да наддавате по-високи суми за ключовите думи. Когато говорим за стартирани афилиейт кампании, разходите трябва да се ограничават и държат под контрол, а приходите увеличавани.

Средният процент за клик е често дискутирана тема. Той може да варира от избрания метод за таргетиране (град, език), до колко добре е съставена рекламата, представените в нея оферти, и конкуренцията в момента. Един CTR под 5% означава, че имаш още работа по таргетирането и добавянето на негативни ключови думи. Задължително използвай отчета за ключови думи (детайли), които са генерирали кликове, за да филтрираш тези, които генерират показвания и кликове, но не и конверсии. Също така, не забравяй че можеш да филтрираш ключовите думи, които генерират показвания и чрез точно съвпадение или по фраза.

Нарастването на  процента за клик зависи също и от опита при управлението и оптимизирането на акаунта в AdWords. Ако си начинаещ достигането на ефективност може да отнеме известно време.

Ако спазваш модела за структуриране на профила на AdWords, ще можеш да видиш кои са рекламните групи, които могат да бъдат оптимизирани и можеш да започнеш да променяш  настройките, структурата на рекламата или таргетирането, така че да повишиш ефективността на кампаниите и да получиш повече конверсии, на по-ниска цена.

 

Рекламата

Текстът на рекламите трябва да бъде обвързан с промотираните продукти в AdWords профила, но също така и насочен към съответната аудитория.

Цената е аспект, който се взима под особено внимание от потребителите. Затова е много важно да създаваш реклами, в които цената да бъде ключов елемент, дори решаващ при мотивацията за клика, който ще последва. Думи като: намаление, промоционална оферта ще помогнат за ръста на процента за клик и може би на процента за конверсия, ако зададените очаквания в рекламата се потвърдят и в целевата страница след клика. За младите майки, какъвто е нашия пример за вертикала, разходите, които включва появата на нов член в семейството може да затрудни бюджета, дори и в случаи, в които се отделят специални помощи по този повод. Затова цената ще е основен мотиватор при взиането на решение за покупка.

Също така можеш да сложиш информация за доставка в текста на рекламата, в случай че предлаганите продукти на рекламодателите се доставят бързо и/или безплатно. Можеш да експериментираш с текстове под формата на „Бърза доставка“ , „Безплатна доставка до 24 часа!“, и т.н.

Идеята на рекламата трябва да се доближава максимално до тази на потребителя, който търси решения за нуждите си. В примера с вертикалата, която е ориентирана към статии за родители и деца: ако нямаш бебе или деца, за да знаеш кой е най-добрия подход, който да използваш в рекламата, опитай да намериш някого, който се намира в такава ситуация. Ако не се получи, опитай да прочетеш специализираните форуми. По този начин ще научиш повече за истинските нужди на желаната от теб аудиотория, за начина и на мислене, за най-подходящия текст на  рекламата, специфичните ключови думи за търсенията и какви продукти са си записали в “whishlist”-a. Една малка препоръка, която ще прочетеш, може да се окаже изключително ценна за афилиейт протирането.

Не се притеснявай да промотираш в нови ниши чрез Google AdWords. Този инструмент може да стане най-добрият ти „приятел“ като афилиат след като се научиш да го ползваш ефективно. Също така, можеш да изпращаш въпросите си, в екипа ни има хора с голям опит в тази сфера.

 

Успех с кампаниите!

 

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

2 коментари в “Как да използваш Google AdWords за афилиейт промотиране”

  1. miroslava georgieva gogova каза:

    :Моля за помощ. Бих желала да работя като афилиент. Имам нужда да се свържа с някой от вас. Имам много свободно време. По-точно имам нужда от обучение при афилиент.

Оставете отговор

търся:



Copyright © 2009-2017 Conversion Marketing