Наскоро бе обявено, че Facebook вече има официално 2 млрд. потребители месечно, като броят им в България е около 3,4 млн. Предвид тези данни, определено социалната мрежа е атрактивен канал за много от афилиатите, чрез който достигат до широка аудитория. Много от тях промотират в собствените си профили, в групи, страници, платени реклами и т.н., поради което днес искаме да ти представим някои тактики, чрез които би могъл да подобриш постовете си в социалната мрежа, така че да ти носят повече конверсии.
👀 6 тактики, с които постовете ти във Facebook ще конвертират повече 👀
1.Пиши кратки постове
Стреми се към публикуването на кратки постове. Facebook потребителите нямат време да четат дълги и обяснителни постове, в повечето случаи те просто скролват из нюз фийда в търсене на нещо, което да им привлече вниманието. Публикуването на прекалено дълги постове не е добра практика и дори би изплашила потребителите. Твоята цел е да привлечеш вниманието им и да ги накараш да посетят уебсайта на рекламодателя, който рекламираш, а това може да се случи и с по-малко думи.
Дългите постове биват изрязвани от Facebook, а в зависимост от вида на устройството броят на видимите символи е различен. За десктоп са около 477 (+space). След 477-мия символ, потребителят ще види “Виж повече”. Това означава още една стъпка, през която той трябва да премине, за да се запознае с твoето предложение, което е минус, защото го затрудняваш. В случаите, когато се публикуват прекалено дълги постове и афилиейт линкът се поставя в текстовото поле, има голяма вероятност линкът да попадне в невидимата част на поста, което значително би намалило трафика ти. Важно е да поддържаш постовете си кратки.
2. Споделяй линкове
Като цяло, много афилиати публикуват изображение с продукта и поставят афилиейт линка в текстовото поле. Проучвания показват, че постовете с изображения са по-подходящи за генериране на повече лайкове, споделяния, реакции и т.н. на поста, а постовете тип – линкове, генерират повече трафик към уебсайтовете. Целта ти, като афилиат, е да генерираш повече трафик към рекламодателя и е добра практика да споделяш конвертираните линковете към сайтовете на рекламодателя.
Платформата предлага много удобен инструмент за директно споделяне на афилиейт линкове от профила, който в голяма степен ще улесни работата ти. Няма да е необходимо да сваляш изображения и да ги качваш отново, спестяваш си няколко стъпки, време и оптимизираш дейността си.
3. Направи поста си атрактивен
Както споменах по-горе, важно е да поддържаш постовете си кратки. Насочи вниманието си върху текста на поста. Заложи на най-важните акценти от продукта, който рекламираш – на промоция ли е, ако да – какъв процент отстъпка се предлага в момента, има ли някои специфични предимства, които биха заинтригували потребителите и т.н. Мисли като потребител преди всичко, какво би привлякло вниманието ти и го приложи.
По принцип цифрите винаги помагат. Практиката показва, че по-голямо въздействие върху реакцията на потребителя има процентът отстъпка, в сравнение с цената. Това е нормално, тъй като психологическото въздействие на процента отстъпка е по-голямо. Тук е важно да подчертаем, че трябва да си много внимателен и да използваш реални и актуални проценти с отстъпка или цени, за да не се допуска заблуждаваща реклама. За потребителя е важно да разбере какво ще спечели от този продукт, какво ще бъде предимството за него, за да предизвикаш желание в него да посети сайта.
Ако публикуваш постовете си с изображение на продукта и линкове в текстовото поле, е препоръчително да не поставяш линка в началото на текста. Привлечи вниманието на потребителя с важна информация, нещо което за него ще добави стойност и което би го накарало да кликне на линка и да посети сайта. Поставянето на линк в началото на поста е агресивен подход. Хората в социалната мрежа не са влезли непременно, за да си купят нещо и ти трябва да провокираш това желание в тях. Тук е важно да спомена, че не е добра практика да се публикува само афилиейт линк в текстовото поле, без никакъв допълнителен текст към него. Никой не обича излишно да напуска мрежата, кликвайки на случайни линкове.
5. Не прекалявай с афилиейт линковете в поста
Не прекалявай с броя на афилиейт линковете в поста си. Както споменах, придържай се към кратки постове. Дори и един линк е достатъчен.
6. Използвай ясен call-to-action
Кажи на аудиторията точно и ясно какво желаеш да направи. Използвай силен call-to-action като: “Купи тук”, “Разгледай офертите”, “Виж тук” и други. Всеки пост трябва да съдържа подканваща фраза, която да даде и завършек на поста. Тя би помогнала и за генерирането на по-добър трафик. Позиционирай подканващата фраза в края на поста си. Поставянето на call-to-action в началото на поста е прекалено агресивно и би отказало потребителя изобщо да прочете поста докрай, а да кликне на линка съвсем, тъй като няма да се е запознал с другата част от съобщението, която би го мотивирала.
Представихме ти 6 тактики, с които би могъл на увеличиш конверсиите си. Ще се радваме да споделиш дали са били полезни за теб! 😉
Успех!
А какво да правим,когато Фейсбук ни блокирва постоянно.
Щом те блокирВат, значи прекаляваш с линковете или постовете. Намали и двете. Никой не харесва СПАМа