Гмурни се надълбоко в афилиейт маркетинга с “Лексиконът на конверсиите” и Георги от OnlinePromo.bg! 🚀
“Лексиконът на конверсиите” е отново тук! Рубриката, която се превръща в любима за много рекламодатели и афилиати в платформата, идва с ново издание, с което вярваме, че ще те гмурнем надълбоко в афилиейт маркетинга и че ще те обсипем с мнооого полезна информация. ☺️
Днес пред въпросите от нашия лексикон се изправя Георги Костадинов, съосновател и управител на OnlinePromo.bg – дългогодишен афилиейт партньор в Profitshare.
Хайде, настани се добре, защото наистина ще е полезно и изключително интересно! 👀
1. Отблизо: Георги Костадинов & OnlinePromo.bg
Здравейте, казвам се Георги Костадинов и съм съосновател и управител на кешбек платформата OnlinePromo.bg. Имам над 12 години опит в ИТ сферата, като съм работил за различни големи международни ИТ компании. През 2016 г. заедно с моят съдружник, който също се казва Георги, решихме да стартираме проекта OnlinePromo.bg.
Какво представлява платформата ни?
Ние сме онлайн услуга, която дава възможност при всяка покупка от наш партньор, съответният потребител да получава кешбек (пари обратно) от похарчената от него сума. В допълнение към това предлагаме бързо и лесно намиране на информация за актуални промоции и отстъпки от голям брой онлайн магазини.
Смело мога да заявя, че сме водещият кешбек сайт в България с хиляди потребители, които използват нашата услуга регулярно. Вече имаме над 250 магазина, като си партнираме с търговци като Fashion Days, Answear.bg, Obuvki.bg, Notino.bg, Aliexpress, Booking.com и много други.
Най-ценното, което даваме на нашите потребители, е възможността да спестяват допълнително пари при пазаруване онлайн, като им възстановяваме малка част от похарчената от тях сума. Наричаме това „безплатни пари“. До момента имаме изплатени над 50 000 лв. кешбек на нашите потребители.
Ползите от нашата услуга за различните бизнеси (рекламодатели) също са много големи. Чрез нас те има достъп до една много добре сегментирана аудитория, с висока честота на пазаруване и голяма покупателна способност.
2. От колко време сте част от Profitshare? Разкажете ни за Вашите първи стъпки в платформата.
Нашият бизнес се основава на афилиейт маркетинга. Промотирайки нашите партньори, ние получаваме комисионна за всяка продажба и част от нея връщаме на нашите потребители под формата на кешбек. Логично, стартирайки нашият проект, ние се присъединихме към двете афилиейт мрежи, опериращи на българския пазар към онзи момент, като една от тях беше Profitshare. Веднага започнахме да промотираме всички рекламодатели в платформата.
3. Защо решихте да развивате бизнеса си с афилиейт маркетинг?
Както казах вече, нашата услуга е базирана на афилиейт маркетинга и без тази концепция не бихме стартирали въобще.
4. Каква е формулата Ви за успех в афилиейт маркетинга? Каква е Вашата СуперСила?
За разлика от по-голямата част афилиати, които използват различни похвати и канали за реализиране на трафик към рекламодателите и конверсии, ние изграждаме цялостна услуга с добавена стойност за потребители и бизнеси, която е базирана на този вид маркетинг. Силни сме в това, че сме изградили редовна и лоялна аудитория, с афинитет към онлайн пазаруването, като над 80% от тях се връщат директно или чрез имейл при нас. Изражение на това може лесно да се види във високия ни процент на конвертиране (CR%) спрямо всички други афилиати. В допълнение към това качественото обслужване на клиенти е може би най-големият ни приоритет и това може да се види от изключително положителната обратна връзка от нашите потребители.
5. Какви методи и инструменти използвате за реклама?
Работим основно с банери и конвертирани линкове, поради спецификата на бизнеса ни. Имаме профилна страница за всеки рекламодател при нас с конвертиран линк. Отделно за всички оферти, които качваме, използваме банерите, които се предоставят през Profitshare.
6. Може ли да споделите каква е най-голямата комисиона, която сте печелили и от продажбата на какъв продукт е била регистрирана?
Най-голямата ни комисиона в Profitshare беше на стойност 133 лв. за покупкa от Fashion Days и мисля, че беше генерирана някъде около миналата Коледа. Бяха закупени много на брой и вид продукти.
7. Средно по колко рекламодатели рекламирате? Има ли връзка между броя на рекламираните рекламодатели и печалбата Ви?
По принцип като кешбек платформа се стремим да предоставяме на нашите потребители възможност да печелят кешбек от максимално много на брой онлайн магазини. По тази причина рекламираме почти всеки един търговец в мрежата. Разбира се има възможност и да не рекламираме даден онлайн магазин, ако сме преценили, че поради една или друга причина промотирането на съответния рекламодател ще се отрази негативно на нашите потребители и на услугата ни като цяло.
8. Отмина най-голямото шопинг събитие на годината – Black Friday. Как приключи то за Вас и какво стои в основата на добрата подготовка за събитието?
Тази година имахме изключително успешна Black Friday кампания и сме много доволни от този факт. Това става ясно и от новосъздадената игра на Profitshare „Лигата на афилиатите“, където към настоящия момент заемаме първото място в най-високата лига. За нас това е изключителен успех, който дори мога да кажа, че ни изненада до известна степен, но в същото време ни показа, че сме на правилния път и ни стимулира да се развиваме още повече и да предоставяме на нашите потребители още по-качествена услуга.
Според мен има много фактори за успех по време на това шопинг събитие и мисля, че за всеки различен тип афилиат тези фактори се различават. Примерно за блогъри факторите са едни, докато за афилиати, които генерират трафик през платени канали, са съвсем други. Но има 2 неща, които според мен са валидни за всички и са в основата на всяка успешна кампания. Това са ранната подготовка и добрия анализ на поведението на таргетираната аудитория. Рядко някой би имал голям успех без наличието на тези два фактора.
Това направихме и ние. Нашата подготовка реално започна 2 месеца преди Black Friday кампаниите, като бяхме в постоянна комуникация с нашите рекламодатели, за да получаваме навременна информация за техните кампании. Това ни помогна да подготвим всичко при нас навреме, да реализираме инициативите от наша страна и да ги промотираме в правилния момент пред правилната аудитория. В допълнение към всичко това, ние направихме собствена кампания за това събитие – увеличен кешбек за много магазини, което допълнително стимулира нашите потребители да конвертират.
9. Имате ли препоръки и съвети към рекламодателите в платформата?
Винаги съм казвал, че най-важното нещо в афилиейт маркетинга е комуникацията между афилиат и рекламодател. Без добра комуникация успехите са значително по-малки и за двете страни. Това, което виждам откакто сме в този бизнес, е че много рекламодатели не предоставят актуална и регулярна информация за кампаниите си и не поддържат връзка дори и с афилиатите, които са им най-успешни. Моята препоръка е това да се промени и рекламодателите да започнат да комуникират все повече с афилиатите за постигане на по-голям успех. Предварително споделената информация за бъдещи кампании също е полезна за всеки афилиат с цел да се подготви възможно най-добре.
Другото важно нещо, което бих препоръчал, е да се стимулират афилиатите или поне тези, които са най-успешни за тях. Това винаги дава нови сили и мотивации на тях за постигане на по-добри резултати.
Също така бих препоръчал на всеки рекламодател да анализира добре най-успешните си афилиати. По този начин ще разбере как може да направи това партньорство още по-добро, като дори може да помисли за допълнителни съвместни кампании със съответния афилиат.
10. Как ще оцените работата си с платформата – съпорт, технология..? Имате ли препоръки към нас?
Поради спецификата на бизнеса ни работим с много афилиейт платформи, но мога категорично да заявя, че съпорта, който предоставят от Profitshare, e на изключително ниво. Тъй като нашият бизнес е основан на този вид маркетинг, за нас е много важно да получаваме адекватна и бърза реакция от афилиейт платформите при всеки проблем, който срещнем от техническо или друго естество. За 4 години винаги сме получавали адекватно внимание от вас и по-специално от Лили 😊.
Изплащането на комисионните е доста бързо в сравнение с други платформи, което е много положително и важно за развитието на всеки афилиат.
От технологична и функционална гледна точка бих казал, че все още има неща, които могат да се направят, които биха помогнали както на отделните афилиати, така и на самите рекламодатели. Бих препоръчал да имате по-забързан процес по реализиране на нови функционалности и по-бърза реакция за отстраняване на текущи технически проблеми. Въпреки това, в последно време виждам, че се работи в тази насока, което е супер и се надявам така да продължи и за в бъдеше. 😊
Сърдечно благодарим на Георги за участието в “Лексиконът на конверсиите”! Пожелаваме му успех и да покорява все повече и повече върхове в афилиейт маркетинга! 🙂
Тагове: Profitshare, Интервю с афилиати, Лексиконът на конверсиите