Първата среща на Profitshare се проведе на 23 април в кафе Модера на ул. Шипка №6 в София, където афилиати и рекламодатели имаха възможност да се запознаят едни с други и да поговорят повече за афилиейт маркетинг.
Сред гостите на събитието бяха както настоящи афилиати и рекламодатели така и такива, които биха искали да се занимават в бъдеще с афилиейт маркетинг или да участват в платфорамата като бъдещи рекламодатели.
През първата част от срещата се състоя презентация на функционалностите на платформата, която можете да разгледате по-долу, а част от видео материала можете да видите тук.
През втората част наш гост беше представител на рекламодателя еMAG България. Предоставяме въпросите, които дискутирахме с него:
1. До каква степен ви помага афилиейт маркетинга след старта на Profitshare?
– “За много кратко време Profitshare се превърна във важен партньор за нас. За определени кампании (най-често кратки, силни кампании, които организираме) конверсията, която отчитаме от Profitshare е една от най-високите – сравнена например с конверсия от стандартна онлайн реклама, в доста от случайте се отчитат по-добри резултати като ефективност на рекламата. За нас като рекламодател, платформата ни улеснява в самото подготвяне на кампаниите, тъй като това, което трябва да направиш е само да подготвиш креативи в предварително обявени размери, да ги качиш в платформата и да пуснеш съобщение на афилиатите за кампанията. Процесът е значително съкратен от стандартната рекламa и спестява много време от преговори, подготвяне на медиини планове и т.н. Също така е и предимство, че се заплаща комисионна за продажба – реално постигнат резултат.”
2. Продуктите от кои категории се продават по-добре чрез афилиейт маркетинг?
– “Всичко може да се продава добре чрез афилиейт маркетинг. През последния месец, топ категориите, които продаваме ние са: смартфони, кучешка храна и аксесоари за домашни лубимци, рутери, книги, таблети, пелени, телевизори. Микс от бързооборотни по-евтини стоки и скъпи продукти.”
3. След като направите кампания, кога известявате афилиатите?
– “При нас кампаниите са планирани по такъв начин, че обикновенно известяваме афилиатите 1 ден по-рано, за да могат да се подготвят навреме.”, сподели Николета Петканска, Marketing Project Manager в eMAG България.
Други рекламодатели посъветваха афилиатите да използват повече текстовите линкове, особено в своите блогове/уебсайтове или форуми с нишово съдържание. Както и друг път сме казвали, текстовите линкове са инстръментът за промотиране с най-висока конверсия така че ние също препоръчваме използването на текстовите линкове.
Благодарим на всички, които присъстваха! Очаквайте скоро нови съвети от областта на афилиейт маркетинга.
А смятате ли скоро да направите банерите респонсив, защото във вида, в който са сега развалят фасона на сайтовете, при мобилен изглед, което се отразява негативно на позиционирането в гугъл на дадения сайт и се появяват предупреждения за преоразмеряване на елементите (разбирайте банерите) за техно продуктите (смартфони, таблети, компютри и т.н.). Тоест, при ползване на такива банери – при останалите категории не знам как стои въпроса.
Поздрави!
Здравей Пламен,
Ние няма как да направим банерите респонсив освен ако не говорим за текстови банери.От друга страна ти можеш да използваш вместо 728x90px, 300х250px, който е стандартен размер за мобилни устройства. Благодаря.
Изклщчително интересна статия, препоръчвам profitshare. като най-добрата афилейт платформа в България.
Поздрави!