Н😍Во в Profitshare |”Лексиконът на конверсиите” с Надя Христова – дългогодишен афилиат в платформата!
“Лексиконът на конверсиите” е тук! Рубриката, в която си говорим с афилиати и рекламодатели за афилиейт маркетинг. Днес идваме с ново издание, нова доза полезна информация за света на афилиейт маркетинга и нов специален гост!
Изключително се радваме да ти представим Надя Христова – дългогодишен афилиат в Profitshare. Днес е тук, за да се изправи пред въпросите от нашия лексикон. Надя сподели с нас много полезна информация за опита й в афилиейт маркетинга, така че не губи време, настани се добре и минавай към въпросите. Със сигурност ще ти бъде полезно и интересно! 🙂
1. Здравей, Надя! Ще ни се представиш ли с няколко думи?
Здравейте, казвам се Надя Христова и съм предимно търсещ човек, който обича предизвикателствата. Често „пътешествам“ извън зоната си на комфорт, защото според мен това е един от начините човек да се развива като личност. Мога да се определя като човек на изкуството, но интересите ми не спират само до там. Преди да започна да се занимавам с афилиейт маркетинг бях създател и главен редактор на списание за изкуство и култура. В свободното си време пиша фантастични разкази, чета и обичам да обикалям из планината. Повратна точка в живота ми бе причина да потърся начин да изкарвам доходите си от дома. От този момент започнах да търся подходяща възможност, която едновременно да ми бъде интересна и да включва част от уменията ми. Така започна моята история с афилиейт маркетинга. Той съчетава точно това, което търсех.
2. От колко време си част от Profitshare? Разкажи ни за твоите първи стъпки в платформата.
Доста години станаха – с Profitshare съм от самото начало. Може да се каже, че съм един от първите афилиати, регистрирали се в платформата. Признавам, че в началото подходих към нея като към останалите, с които вече имах някакъв опит. Бях „леко“ скептична. По онова време афилиейт маркетингът в България не беше на същото ниво, на което е сега. Започнах внимателно, премерено и без да имам определени очаквания. Първата ми комисиона се случи около две седмици, след като се регистрирах. Резултатът ме обнадежди и станах още по-усърдна в работата си. С времето видях, че това е една платформа, която ми вдъхва все повече доверие. Зад нея стои екип от професионалисти, а рекламодателите, които участват в нея, са много и разнообразни. И така до ден днешен съм част от Profitshare.
3. Защо реши да се развиваш с афилиейт маркетинг?
Както споменах в началото, търсех нови професионални възможности, които да ми дават свобода на действие. Още преди да се насоча към тази сфера се интересувах от темата и почти ежедневно четях статии, свързани с нея. В началото го правех от чисто любопитство и жажда за ново знание. Мисля, че да се занимаваш с маркетинг донякъде може да се определи като творческа дейност. Всичко в тази сфера е динамично, променливо, изисква се и определена доза креативност. С течение на времето се насочих към афилиейт маркетинга и го превърнах в своя професия, която наистина харесвам много. Всичко зависи от мен – моята самодисциплина и постоянство. Както при всяка друга професия, ако искаш да се развиваш, да постигаш резултати и да си удовлетворен от това, което правиш, е нужно да се постараеш и то не малко. Не трябва да се отказваш, когато не върви. Не харесвам клишетата, но в случая „всяко начало е трудно“ си е самата истина. В началото не знаех нищо за афилиейт маркетинга. Просто започнах да чета и любопитството ми ме увлече. Оттогава изминаха повече от десет години и все още не мога да твърдя, че съм научила всичко – винаги има нещо ново. Както казах по-рано – това е динамична и интересна професия, която непрекъснато претърпява развитие, особено в днешния технологичен свят, в който се появяват нови и нови начини за комуникация.
4. Каква е формулата ти за успех в афилиейт маркетинга? Каква е твоята СуперСила?
Придобиването на нови знания по темата като цяло. Постоянно четене и от време на време експериментиране с нови похвати за промотиране.
5. Какви методи и инструменти използваш за реклама?
Писане на ревюта, промотиране в социалните мрежи. Използвам основно следните инструменти – линкове и фийдове.
6. Може ли да споделиш каква е най-голямата комисиона, която си печелила и от продажбата на какъв продукт е била регистрирана?
Мисля, че беше около 120 лева. Ако не се лъжа, беше от продажбата на битова техника.
7. Средно по колко рекламодатели рекламираш? Има ли връзка между броя на промотираните рекламодатели и печалбата ти?
В различен период от време промотирам между 3 и 8 рекламодателя. Колкото повече са рекламодателите, толкова по-вероятно е и печалбата да бъде по-голяма. Но все пак нещата не опират толкова до бройката, а до правилния избор на рекламодатели, с които да работиш. Голямо предимство е, че в платформата на Profitshare са регистрирани разнообразни рекламодатели от различни сфери на дейност, а това е от основно значение за афилиатите.
Също така мисля, че е важно да се обръща внимание на промоциите, които рекламодателите предлагат периодично. Офертите с намаления са едно добро средство за рекламиране на техните продукти. Някои от рекламодателите разрешават в условията си за ползване и реклама в социалните мрежи. Това също е добър начин да се достигне до подходящата аудитория, разбира се, след правилно таргетиране. Няма как да се рекламира напосоки без посланието да се насочи към правилните потребители, защото в противен случай резултатите няма да са добри. Например: трион е по-вероятно да бъде закупен от мъж на възраст над 30 години, който обича да майстори в свободното си време, отколкото от жена, чиито интереси включват козметика, здравословно хранене, алпинизъм или четене на книги. Освен ако тя спонтанно не е решила да развие ново хоби. 🙂
8. Безспорно Black Friday е най-голямото шопинг събитие на година. Според теб какво стои в основата на добрата подготовка за събитието?
Отговорът се намира в самия въпрос – добрата подготовка за събитието е от ключово значение. За да бъде тя такава, е започнала много по-рано и е прецизно планирана. Освен това не всеки рекламодател провежда своя Black Friday в един и същи ден с останалите. Това трябва да се следи. Обикновено рекламодателите предварително изпращат съобщения в системата на Profitshare с датата на бъдещото събитие. Понякога предоставят предварително и информация за някои от продуктите с най-големи намаления.
9. Имаш ли препоръки и съвети към рекламодателите в платформата?
Фийдовете са един от полезните инструменти, които позволяват на афилиатите да промотират едновременно продуктите на по-голям брой рекламодатели. Ако същите ги предоставят и актуализират постоянно тяхното съдържание, предполагам, че много от афилиатите биха ги използвали. Препоръката ми е следната – когато рекламодател променя нещо по сайта си и използва фийдове в платформата на Profitshare като рекламен инструмент, да предупреждава афилиатите предварително за промените. След подобни изменения някои рекламодатели спират да поддържат фийдовете си и така се губи доверието в тях.
10. Какво би посъветвала афилиатите, които тепърва навлизат в света на афилиейт маркетинга?
Афилиатите, които тепърва навлизат в сферата на афилиейт маркетинга, мога да посъветвам да не се отказват още в началото, ако резултатите не са тези, които са очаквали. Добрите резултати ще дойдат в мига, в който направят проучване какво представлява този тип работа, прочетат достатъчно по темата и не на последно място – измине достатъчно време, за да се почувстват уверени, че знаят какво и как да направят, за да постигат желаните резултати. Началото за един неопитен афилиат изглежда трудно – обикновено той не знае откъде да започне. В блога на Profitshare има достатъчно материали, в интернет пространството – също. Хубаво е да проучи подробно възможностите, които предлага платформата на Profitshare, рекламните инструменти, които предоставят рекламодателите.
Според мен основният проблем в началото за начинаещия афилиат е непознаването на материята. Тоест подходът „регистрирах се в платформата и сега какво да правя“ няма как да доведе до желаните резултати. Ако чака наготово някой да му обясни какво да прави, по-добре да се замисли, доколко това е правилно. Но ако започне сам да проучва и да обогатява знанията си в тази сфера, то тогава ще бъде подготвен и постепенно ще открие кое действие е успешно лично за него и кое не му върши никаква работа. Има едно интересно четиво, с което всеки, проявяващ интерес към маркетинга, може да започне като основа – „Guerrilla Marketing“ на Джей Конрад Левинсън. Всичко е въпрос на любопитство и вътрешно желание да получиш ново знание. Зад всеки успешен афилиат стои система от изградени умения, които изискват достатъчно време и необходимите познания на материята.
11. Как ще оцениш работата ти с Profitshare – съпорт, технология..? Имаш ли препоръки към нас?
Основно комуникацията се осъществява чрез електронната поща с Лили Сиянова. Лили, искам да ти благодаря, че когато имам нужда от съдействие, ти винаги си насреща и реагираш в много кратки срокове. Относно технологията – харесва ми това, че в платформата на Profitshare всичко е структурирано и организирано добре. Екипът работи по нея – периодично има подобрения и нови функционалности. Работата ми с платформата е лесна и удобна. Много е важно да имаш доверие в конкретната платформа за афилиейт маркетинг. Имам опит с различни платформи и лично за мен в България най-добрата е тази на Profitshare.
Благодарим на Надя Христова, че беше наш гост в “Лексиконът на конверсиите”! Надя, за нас беше удоволствие! Пожелаваме ти успех и да продължаваш да градиш твоята афилиейт история със същия хъс и мотивация за развитие!
Тагове: Profitshare, Афилиейт маркетинг, Лексиконът на конверсиите