След края на Великденските празници идваме с нова статия, в която се опитахме да определим няколко просто начина, чрез които можеш да привлечеш афилиати за своята афилиейт програма.
Може би един от най-важните фактори в една афилиейт програма е броят на активните афилиати, защото това показва до каква степен те са готови да промотират твоите оферти. Именно поради тази причина dashboard-ът за рекламодатели показва и този индикатор.
Високата комисионна не е единствената причина, поради която афилиатите могат да те промотират. Дори и да е така, първата стъпка за това афилиатите да научат за атрактивната комисионна е да ги информираш за съществуването на твоята афилиейт програма.
Предишно изследване показва, че голяма част от афилиатите промотират до 5 рекламодателя, затова привличането на нови активни такива за твоята програма изобщо не е лесна задача. Привличането на афилиати към твоята програма може да започне, както след нейното пускане така и преди това. Би могъл да споделиш в дадени среди, че следва да стартираш партньорска програма в Profitshare. Така новите ти афилиати ще имат време да приготвят своята стратегия за промотиране, а новият скрипт на Profitshare ще им помогне дори от момента преди старта, защото директните линкове, които ще изпращат, ще станат афилиейт такива след лансирането.
Специална страница, която промотира твоята партньорска програма
Ако обърнем внимание ще забележим, че всеки онлайн магазин/доставчик на онлайн услуги в чужбина има собствена страница, в която промотира своята партньорска програма. Ето няколко добри примера за използваните подходи от самолетните компании за техните програми: Lufthansa, British Airways или Qatar Airways. Зоната “Travel” предлага още няколко примера за подходи в афилиейт маркетинга, за които ще поговорим през следващите седмици.
Значка (badge) в страницата с продукти
Може би най-ефективният начин да привлечеш афилиати в своята програма е като поставиш в страницата с продуктите значка с “call to action”: „Промотирай този продукт и спечели комисионна от 17.28 лева от нашата партньорска програма. Виж повече!“ Call to action линковете могат да водят, както към собствената страница на програмата, така и към публичната страница на рекламодателя в афилиейт мрежата.
Не е задължително значката да заема голяма част от страницата. Нужно е просто да присъства, за да информира посетителите на уебсйата ти, че могат да промотират твоите продукти. Разбира се, могат да се добавят правила при показването на значката. Например, да се показва само на потребители, които са влезли в профила си или само на потребители, които имат поне една направена поръчка и т.н. Нашата препоръка е да няма ограничения за показването.
Линк към партньорската програма в уебсайта
Полезно за всички рекламодатели е да представят своята афилиейт програма в един от ъглите на своя сайт, поставяйки линк към нея. Първото нещо, което много афилиати правят на сайта на даден рекламодател, когато харесат някой продукт, е да потърсят линк към тяхната партньорска програма.
В публичната страница на всеки рекламодател в Profitshare се опитваме да поместим всички негови преимущества. Ето как изглеждат страниците на актвитните рекламодатели в платформата: eMAG.bg, VMzona.com,Timer.bg,Dve.bg, Iziskani.com, Azuria.bg, Kalapod.bg;
Промотиране на партньорската програма в социалните мрежи
Би било полезно да направиш една платена публикация в своята Facebook страница, която да бъде видяна от всички фенове на страницата ти (но и да добавиш всички клиенти чрез Custom Audiences). Facebook обществото от фенове може да бъде преобразувано в промоутъри на твоите продукти/услуги.
Промотирай старта на твоята партньорска програма във фирмения блог на сайта.
Почти всички онлайн магазини общуват със своите клиенти чрез собсвените блогове. Без значение дали говорим за обучение на клиентите или за анонсиране на различни новости във връзка с предлаганите продукти или услуги. Тогава защо да не анонсирате старта на партньорската си програма? Афилиейт маркетингът може да означава значителен процент комисионни от допълнителни продажби, така че защо да не информирате афилиатите за тази възможност.
Не е задължително да се ограничаваме само до анонсиране на старта на програмата в блога. Можем да анонсираме и новости относно самата програма и да отбележим специалните оферти, които могат да бъдат промотирани, включително през афилиейт прогрмата (напр. За Black Friday).
Оповестяване на партньорската програма чрез бюлетин към клиентите
Много хора, включително и ние, смятаме, че имейл маркетингът е едно от най-ефективните решения за продажби и за постигане на конверсии. В този случай конверсия може да бъде дори и привличането на нови афилиати. Ако не обичаш да изпращаш имейли към всички абонати, то тогава можеш да таргетираш списък с клиенти, които са направили поръчки през последните Х дни или които са направили поне Y брой поръчки. Преимуществото на съществуващите клиенти е, че те познават твоите продукти и могат да ги препоръчват с помощта на познанията, които имат за тях.
Свържи се с познати афилиати
Потърси хора, които пишат в блогове за афилиейт маркетинг, за да те промотират. Ако не искат да го направят точно в този момент, то поне могат да ти помогнат за разпространението на анонса за старта на партньорската ти програма. И най-важното – използвай системата за вътрешна поща на Profitshare, за да оповестиш началото на своята афилиейт програма и за всичко важно, което смяташ, че трябва да достигне до афилиатите.
Посочените съвети са само насоки, като със сигурност можеш да намериш поне още толкова други начини да промотираш своята афилиейт програма според типа магазин, който имаш.
Очакваме да добавите успешни/неуспешни практики от вашия опит, с които се свързвате с афилиатите. От страна на афилиатите – как бихте искали да ви бъде съобщено за появата на нови рекламодатели и тяхната партньорска програма?