Банерните кампании са най-атрактивното средство за предаване на дадено съобщение към крайните потребители. За разлика от другите инструменти, те могат да включват стимули, характеристки и предимства на даден продукт, персонализирани съобщения за магазина или бизнеса, който ги използва.
Тъй като темата е много обширна, ще предложим съветите ни за оптимизиране в две части. В тази ще говорим за оптимизациите на кампаниите, които рекламодателите могат да правят в Profitshare. Във втората част ще проследим препоръките за афилиати. Ще видим какви са възможностите за интегриране на банерите, честотата, с която те могат да се актуализират , и какви са insight-ове за ефективност на платформата.
Като рекламодатели съществуват 5 аспекта, които да вземете предвид, когато зареждате банерни кампании:
- Съобщението на банерите;
- Съобщаваната оферта;
- Представянето на банерите;
- Продължителността на кампаниите и честота на тяхното зареждане;
- Наименованието на кампаниите и размерите на банерите.
1. Съобщението на банерите
Всяка кампания започва с намаления, промоционална оферта, обява, каквото се случва в рамките на сайта и чак тогава се стига до банерите.
Те трябва да включват информация за съответното събитие, като съобщението трябва да бъде точно и ясно. Един ефективен банер трябва да включва рекламирания предмет, както в графична форма, така и под формата на текст (напр. „летни сандали“) , преимуществата които има („намаление 30%“), характеристиките, които го отличават („естествена кожа, удобни“) и “call to action“, който да подтикне потребителя към желаното действие („виж офертата“).
Препоръчително е съобщенията от банерите да бъдат подсилени в зададената целева страница на кампанията. Най-често това се прави като се добавят ключови визуални елементи и в банерите, и в целевата страница. Най-просто казано, има по-голям шанс потребителят да извърши конверсия, ако намери в сайта това, което му е обещано в банера. Това е валидно както за продуктите така и за цените/намаленията.
2. Съобщаване на офертата
Добра афилиейт практика е да групирате банерите по категории или направо да добавите кампания само за един вид продукти. Когато показват конкретни продуктови категории, рекламодателите могат да използват преимуществата на системата за пренасочване чрез ремаркетинг.
3. Представяне на банерите
По принцип колкото са по-атрактивни банерите, толкова по-добре ще работят. Препоръчително е да включите по интересно съдържание, което да превлече вниманието на интернет потребителя. Имайте предвид, че изображенията ( на продукти и не само) трябва да бъдат колкото може по-видими, текстът да бъде колко може по-кратък, без да заема прекалено много място и да имате възможност да добавите бутон, в който да представите “call to action” (подтикване).
4. Продължителност на кампаниите и честотата за тяхното обновяване
Целта на всеки мениджър на кампания е да привлече вниманието на потребителите към техните банери, постигайки по този начин по-добър процент на кликове. За да не пропускате кликове, много важно е кампаниите периодично да се обновяват. Оптималната продължителност на една банер кампания, заредена за афилиатите на Profitshare, може да бъде 2 седмици. След това препоръчваме да заредите нови банери, независимо дали става въпрос за нова или съществуваща оферта. Разбира се, този срок може да бъде и по-кратък, когато наличностите са ограничени, промоционалните оферти приключват по-скоро и т.н.
Когато планирате кампания, можете да заредите банерите в мрежата на Profitshare няколко часа или един ден по-рано. По този начин афилиатите ще имат достатъчно време да подготвят промотирането.
Колкото до честотата на зареждането на новите кампании и броя на активните такива, препоръчваме предварително да проучите нишата, в която оперира Вашия бизнес. Ако тя е конкурентна и има повече рекламодатели, то тогава ще бъдат нужни повече кампании, за да се подсигури нужната видимост през времето, през което афилиатите използват промоционалните методи.
5. Наименование на кампаниите и размери на банерите
Дайте на кампаниите си кратки имена, които да отговарят на продуктите в тях. По този начин те ще могат да разберат по-бързо офертата и съответно ще решат по-лесно как могат да я промотират ефективно.
Подходящо: „20% намаление на сандали с ток. До 31 Юни.“
Неподходящо: „Новости“.
В акаунта на рекламодателя могат да се заредят 6 стандартни размери : 728×90 px (leaderboard), 300×600 px (filmstrip), 300×250 px (medium rectangle), 160×600 px (wide skyscraper), 468×60 px (full banner) и 125×125 px (square button), 1200x627px (Facebook Ad), 254x133px (Facebook right side), 980x200px (Billboard).Когато един рекламодател включи всички 6 приети от системата размери, той си гарантира възможно най-голямо покритие от промоционални методи, в които могат да се покажат неговите оферти. Най-често един афилиат използва само някои зони от блога/уебсайта си за банери, а ако дадена кампания няма нужния размер, съобщението на рекламодателя няма да достигне никога до съответния блог/уебсайт.
Когато имате повече концепции за едни и същи размери банери от една и съща кампания се препоръчва тя да се раздели. Мотивът е по-добра видимост в акаунта на афилиата. Можете да изпозлвате същото заглавие за кампанията, така че афилиатите да разберат, че става въпрос за същата оферта, но да добавите накрая кратък символ за отличаване.
Препоръчваме да бъдете отзивчиви, когато афилиатите ви искат специални размери и да им ги предоставите в зависимост от проекта.
Всеки аспект на една афилиейт програма може да се подложи на оптимизация и всичко започва от анализ на това, което вече имаме: резултатите до сега, наличностите, промоционалните инструменти и т.н. Препоръките от по-горе в никакъв случай не са изчерпателни, съветите биха могли да включват и тестването на банерните съобщения, намирането на най-подходящия call to action, идентифицирането на цветовете, които “продават“ и т.н.
Прилагайте нашите съвети и продължавайте да търсите подобрения.
Успех в оптимизирането!