Оптимизирай кампаниите с банери – втора част

Публикувано на 17.02.2015 от Profitshare

оптимизация на банерна кампания23

Банерите са изключително популярен промоционален метод. Тази година се навършват 20 години от появата на първия онлайн банер и вероятно още дълго време ще се използват, въпреки че еволюират изключително много от създаването си до днес.

Profitshare позволява персонализиране на рекламните места, а растящият брой банери, които рекламодателите предоставят, налагат нуждата от познаване на основните принципи за тяхното използване при промотиране.

1. Време за реакция – кратко и от решаващо значение

Нова или обновена от рекламодателите банерна кампания предоставя благоприятни условия за конверсии. Често в нова кампания откриваме намалени цени, подаръци или множество допълнителни ползи за клиентите и са ограничени са във времето. Възможно е да бъдат активни дори само за няколко часа. Бързата реакция е изключително важна за промотирането на тези оферти, защото може да промени текущата ви печалба.

Следете постоянно dashboard-а от афилиейт акаунта, където се публикуват най-новите кампании. Може да намерите нова възможност за печалба в някоя от обноветните кампании с банери, публикувана от рекламодател. Друга много полезна препоръка е да се абонирате за newsletter-ите на рекламодателите, за да получавате известия за техните кампании. Често когато изпращат такъв newsletter, ракламодателите приготвят и банери, които ще намерите качени във вашия акаунт Profitshare.

 

2. Възможност за вграждане на банерите

Имате 2 възможности за вграждане на банерите от страна на рекламодателите – кампания с индивидуални банери (на един рекламодател) или банери на повече от един рекламодател, структурирани в „pool кампания“ . Според нашите наблюдения първият вид имат много по-висок процент на конверсии от вторите. Резултатът, разбира се,  се дължи както на вашето умение за избор на банери, така и на кампаниите, които рекламодателите предоставят.

Индивидуалният банер се показва постоянно в избраната зона до изтичането на съответната кампания. Pool-ът от кампании работи по подобен начин, но в същата зона се показват различни  банери, които се сменят докато изтече валидността на всеки от тях.

И в двата случая е важно да се знае, че когато изтече срокът на валидност на банерите, зоната, в която са били поставени ще бъде заета от продукти от офертата, на който и да е активен рекламодател в мрежата Profitshare. По този начин се използва пространството не остава празно, дори и да забравите да обновите кампаниите, които промотирате.

 

3. Кога да актуализираме банерите

И така стигаме до следващата препоръка към афилиатите: проверявайте и актуализирайте периодично включените банери във вашите среди. Ако средната валидност на една кампания е 2 седмици, обновяването на банерите би трябвало да е в същия срок. Ако можете да го правите и по-често, още по-добре.

Когато имате много банери и pool кампании за управление, постигането на добри резултати от даден инструмент може да се окаже трудно. За да избегнете проблеми, предлагаме да задавате отлимителни наименования – този съвет е валиден за всеки промоционален инструмент, който ще използвате. Включавайте в наименованията също и кампанията, за която става въпрос, рекламодателят, на когото е кампанията, уебсайтът и категорията, в която е интегриран, датата, на която е бил добавен в сайта.

 

4. Индикатори за следене при банерите

Без значение какъв вид банери ще изберете за интегриране във вашите уебсайтове, има 2 важни индикатора, които винаги трябва да имате предвид: CTR и EPC.

Висок CTR показва, че комбинацията между картинка и текст свързани с обекта на кампанията, се харесват на посетители на сайта ти.

EPC показва каква сума ти носят вски 100 клика за даден банер или за дадена кампания. Въпреки че на пръв поглед изглежда, че този индикатор зависи от стойността на дадената оферта в банерите, добра практика би била да се интегрират банери с продукти, с възможно по-голяма стойност.  Добра оферта с по-малка обща стойност може да покачи EPC-то, конвертирайки по- добре.

Както и benchmark, средното EPC за pool кампаниите би трябвало да достигнат или да надскочат

 

5. Имитирай опита на клиента

Като афилиат ще имате нужда да изберете микс от няколко банери, които да ги интегрирате във вашите уебсайтове. След първоначалното интегриране могат да се направят корекции в зависимост от постигнатите резултати – не забравяйте двата индикатора от по-горе.

Друг добър метод за избора на банери за интегриране би бил лично да проверите уместността и ефикасността на предаденото съобщение. Взаимодействието с потребителя не свършва със забелязването на даден банер. Представете си, че сте отворили дадена статия/категория от вашия уебсайт. Прочетете съдържанието и се опитайте да се видите до каква степен банерът ще успее да привлече вниманието ви, както и дали се интегрира достатъчно добре до съответния материал в сайта. Има ли той отношение към остатъка от съдържанието? Прочетете съдържанието в банера и се запитайте дали успява да ви обеди да кликнете върху него, за да научите повече информация. След това кликнете и анализирайте страницата от сайта на рекламодателя към която ви пренасочва. Успяхте ли да намерите продукта/офертата, която сте видели и задоволени ли бяха създадените очаквания? Ако собственото оценяване и отговорите на повечето въпроси от по-горе са позитивни, означава че си заслужава да интегрирате съответния банер.

 

6. Тествай различни банери

Докато вашата крайна цел е да придобиете колкото може по-големи печалби от всеки инструмент за промотиране, заслужата си да отделите време да ги тествате, за да намерите оптималния вариант на ефективност. Не съществува успешна мрежа, валидна за всеки афилиейт проект, понеже всеки афилиат се насочва към аудитория с различни интереси и предпочитания. Всеки използва различни методи за промотиране.

В случаите на банерите и pool кампаниите можете да тествате различни размери, зони на позициониране, показването на микс от оферти за дадени продуктови категории, групиране на банерите в зависимост от рекламодател и много други.

 

Смятате ли да приложите на практика нашите препоръки?

 

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

Оптимизирай кампаниите с банери – втора част

Публикувано на 17.02.2015 от Profitshare

оптимизация на банерна кампания23

Банерите са изключително популярен промоционален метод. Тази година се навършват 20 години от появата на първия онлайн банер и вероятно още дълго време ще се използват, въпреки че еволюират изключително много от създаването си до днес.

Profitshare позволява персонализиране на рекламните места, а растящият брой банери, които рекламодателите предоставят, налагат нуждата от познаване на основните принципи за тяхното използване при промотиране.

1. Време за реакция – кратко и от решаващо значение

Нова или обновена от рекламодателите банерна кампания предоставя благоприятни условия за конверсии. Често в нова кампания откриваме намалени цени, подаръци или множество допълнителни ползи за клиентите и са ограничени са във времето. Възможно е да бъдат активни дори само за няколко часа. Бързата реакция е изключително важна за промотирането на тези оферти, защото може да промени текущата ви печалба.

Следете постоянно dashboard-а от афилиейт акаунта, където се публикуват най-новите кампании. Може да намерите нова възможност за печалба в някоя от обноветните кампании с банери, публикувана от рекламодател. Друга много полезна препоръка е да се абонирате за newsletter-ите на рекламодателите, за да получавате известия за техните кампании. Често когато изпращат такъв newsletter, ракламодателите приготвят и банери, които ще намерите качени във вашия акаунт Profitshare.

 

2. Възможност за вграждане на банерите

Имате 2 възможности за вграждане на банерите от страна на рекламодателите – кампания с индивидуални банери (на един рекламодател) или банери на повече от един рекламодател, структурирани в „pool кампания“ . Според нашите наблюдения първият вид имат много по-висок процент на конверсии от вторите. Резултатът, разбира се,  се дължи както на вашето умение за избор на банери, така и на кампаниите, които рекламодателите предоставят.

Индивидуалният банер се показва постоянно в избраната зона до изтичането на съответната кампания. Pool-ът от кампании работи по подобен начин, но в същата зона се показват различни  банери, които се сменят докато изтече валидността на всеки от тях.

И в двата случая е важно да се знае, че когато изтече срокът на валидност на банерите, зоната, в която са били поставени ще бъде заета от продукти от офертата, на който и да е активен рекламодател в мрежата Profitshare. По този начин се използва пространството не остава празно, дори и да забравите да обновите кампаниите, които промотирате.

 

3. Кога да актуализираме банерите

И така стигаме до следващата препоръка към афилиатите: проверявайте и актуализирайте периодично включените банери във вашите среди. Ако средната валидност на една кампания е 2 седмици, обновяването на банерите би трябвало да е в същия срок. Ако можете да го правите и по-често, още по-добре.

Когато имате много банери и pool кампании за управление, постигането на добри резултати от даден инструмент може да се окаже трудно. За да избегнете проблеми, предлагаме да задавате отлимителни наименования – този съвет е валиден за всеки промоционален инструмент, който ще използвате. Включавайте в наименованията също и кампанията, за която става въпрос, рекламодателят, на когото е кампанията, уебсайтът и категорията, в която е интегриран, датата, на която е бил добавен в сайта.

 

4. Индикатори за следене при банерите

Без значение какъв вид банери ще изберете за интегриране във вашите уебсайтове, има 2 важни индикатора, които винаги трябва да имате предвид: CTR и EPC.

Висок CTR показва, че комбинацията между картинка и текст свързани с обекта на кампанията, се харесват на посетители на сайта ти.

EPC показва каква сума ти носят вски 100 клика за даден банер или за дадена кампания. Въпреки че на пръв поглед изглежда, че този индикатор зависи от стойността на дадената оферта в банерите, добра практика би била да се интегрират банери с продукти, с възможно по-голяма стойност.  Добра оферта с по-малка обща стойност може да покачи EPC-то, конвертирайки по- добре.

Както и benchmark, средното EPC за pool кампаниите би трябвало да достигнат или да надскочат

 

5. Имитирай опита на клиента

Като афилиат ще имате нужда да изберете микс от няколко банери, които да ги интегрирате във вашите уебсайтове. След първоначалното интегриране могат да се направят корекции в зависимост от постигнатите резултати – не забравяйте двата индикатора от по-горе.

Друг добър метод за избора на банери за интегриране би бил лично да проверите уместността и ефикасността на предаденото съобщение. Взаимодействието с потребителя не свършва със забелязването на даден банер. Представете си, че сте отворили дадена статия/категория от вашия уебсайт. Прочетете съдържанието и се опитайте да се видите до каква степен банерът ще успее да привлече вниманието ви, както и дали се интегрира достатъчно добре до съответния материал в сайта. Има ли той отношение към остатъка от съдържанието? Прочетете съдържанието в банера и се запитайте дали успява да ви обеди да кликнете върху него, за да научите повече информация. След това кликнете и анализирайте страницата от сайта на рекламодателя към която ви пренасочва. Успяхте ли да намерите продукта/офертата, която сте видели и задоволени ли бяха създадените очаквания? Ако собственото оценяване и отговорите на повечето въпроси от по-горе са позитивни, означава че си заслужава да интегрирате съответния банер.

 

6. Тествай различни банери

Докато вашата крайна цел е да придобиете колкото може по-големи печалби от всеки инструмент за промотиране, заслужата си да отделите време да ги тествате, за да намерите оптималния вариант на ефективност. Не съществува успешна мрежа, валидна за всеки афилиейт проект, понеже всеки афилиат се насочва към аудитория с различни интереси и предпочитания. Всеки използва различни методи за промотиране.

В случаите на банерите и pool кампаниите можете да тествате различни размери, зони на позициониране, показването на микс от оферти за дадени продуктови категории, групиране на банерите в зависимост от рекламодател и много други.

 

Смятате ли да приложите на практика нашите препоръки?

 

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

търся: