🚀 Profit&Share | Лексиконът на конверсиите е тук с Огнян Попов – афилиейт партньор в Profitshare! 🚀

Публикувано на 7.11.2019 от Lili Siyanova

Внимание, внимание! 🚀 Profit&Share | Лексиконът на конверсиите е тук! 🚀

Наскоро ти загатнахме, че се задава нещо ИнтересноПолезно

и…Различно…

Време е да свалим завесите и…

С нетърпение ти представяме “Profit&Share | Лексиконът на конверсиите” – рубриката, в която ще си говорим за афилиейт маркетинг с афилиатите и рекламодателите на борда!

Днес пред въпросите от нашия лексикон се изправя Огнян Попов, основател на Проспекто Груп АД  и дългогодишен афилиейт партньор в платформата.

1.       Отблизо: Огнян Попов & Broshura.bg

 

Снимка: Огнян Попов

Казвам се Огнян Попов и съм основател на Проспекто, компанията зад Broshura.bg. Занимавам се с интернет маркетинг от 2006 г., когато все още живеех в Белгия. След няколко години работа в различни дигитални компании, се върнах в България с основната цел да развия платформата не само у нас, но и в други държави. Междувременно, Брошура.бг посреща над 1 милион потребители месечно и работим с почти всички търговски вериги като Зора, ИКЕА, АИКО, Практикер, Технополис и много други.

Чрез мобилното ни приложение потребителите се информират за най-новите промоции на магазините, могат да дигитализират своите лоялни карти, да търсят продукти в брошурите.

На нашите клиенти от ритейл сектора предоставяме възможността да достигнат до аудитория, която е в момента на планиране на своите покупки, както и анализ за това дали и колко често посещават физическите търговски обекти след разглеждането на брошурата (mobile-to-store analysis). С тази услуга сме първенец в страната и много се гордеем, че все повече клиенти измерват с нас ефекта от брошурите спрямо посещенията в магазините. 

2.       От колко време сте част от Profitshare? Разкажете ни за Вашите първи стъпки в платформата.


Вече над 4.5 години сме част от платформата на Profitshare, като за това време изградихме отлични отношения и реализирахме милиони левове оборот за някои от клиентите. В началото работихме само за един основен магазин, eMAG, тъй като това е най-популярният онлайн магазин в страната. С времето добавихме още програми като Fashion Days, Хиполенд и много други. 


Отне ни време, докато намерим най-работещия модел за повече комисиони, като в момента това са специално създадени дигитални брошури с подбрано съдържание и кликаеми продукти.

3.       Защо решихте да развивате бизнеса си с афилиейт маркетинг?


Занимавам се активно с афилиейт маркетинг от 2006г., като през годините съм имал различни проекти, базирани на този модел. Определено това е един по-рискован модел за издателите, тъй като няма гаранция за комисиона след всеки клик, но в същото време отнема и много грижи за тях: тракинга, плащанията и най-вече контакта с клиента. Единственото, което трябва да направиш е да се фокусираш над генерирането на качествен трафик към клиентския магазин. 

4.       Каква е формулата Ви за успех в афилиейт маркетинга? Каква е Вашата СуперСила?


Формулата за успех е само една и тя е в това да развиеш аудитория, която иска да купува от продуктите на магазините, които промотираш.

Звучи просто, но всъщност това е най-трудното. 


Има различни начини да го постигнеш и всеки афилиат решава този пъзел по свой начин – дали чрез реклама в търсачките, дали чрез оптимизация и органичен трафик или купен трафик от реклами в социалните мрежи.

Наистина зависи каква е експертизата на афилиата. В нашия случай ние избираме по-дългосрочна стратегия, при която имаме добра оптимизация в търсачките, редовна и лоялна аудитория, която се връща през различни канали (директен, имейл, пуш нотификации..) при нас, без да се налага да плащаме за това. По този начин имаме много по-висок маржин спрямо други афилиати, които купуват голяма част от трафика.

Стараем се да даваме и качествено съдържание и преживяване на потребителите ни, така те се ангажират повече. Има много афилиати, които прекаляват с рекламите и това предизвиква много грешни кликове, които после не реализират продажби. Ние имаме кампании, при които печелим среден приход на клик повече от някои международни мрежи и вярвам, че това е така, защото предоставяме съдържанието по един качествен и натурален начин на потребителите.

5.       Какви методи и инструменти използвате за реклама?


Тъй като сайтът и мобилното ни приложение показват каталози на търговски вериги, ние решихме да създаваме такива за основните афилиейт програми ръчно. Да, това е трудоемко, но пък ни прави абсолютно уникални и различни спрямо всички други.

Също така разработихме технология, базирана на XML фийд, чрез която автоматично създаваме дигитален каталог за даден афилиейт клиент, без нужда от допълнителна работа. Оттам нататък се грижим за това нашите потребители да открият това ново съдържание, като го промотираме в различни категории (електроника, козметика, мебели..) и позиции за допълнителна видимост. 

6.       Може ли да споделите каква е най-голямата комисиона, която сте печелили и от продажбата на какъв продукт е била регистрирана?

Най-голямата комисиона мисля, че беше 527 лв. и беше по време на кампанията “Черен Петък” през 2018 г. Тогава наша потребителка закупи дрехи за над 5000 лв. с една поръчка! Имаше много на брой и много скъпи дрехи в поръчката. :))

Това, че виждаме детайлите на поръчките е много ценна информация, бих насърчил афилиатите да анализират това. По този начин биха могли да открият по-продавани продукти или тенденция техните посетителите да се интересуват от определени категории продукти, съответно тях си заслужава да се промотират повече.

7.       Средно по колко рекламодатели рекламирате? Има ли връзка между броя на рекламираните рекламодатели и печалбата Ви?

Рекламираме активно между 5-9 рекламодатели, в зависимост от сезона. За нас винаги водещи са 3 основни програми, но не се отказваме и от комисионите на по-малките програми.

8.       Наближава най-голямото шопинг събитие на годината – Black Friday. Какво стои в основата на добрата подготовка за събитието?

В основата на добрата подготовка стоят няколко фактора като: 


🚀 анализ на продажбите от предишни години: какви продукти съм продал най-много / каква е средната конверсия от клик към продажба / каква е средната печалба на клик (earnings per click) (възможно е да има рекламодател, от който няма много комисиони, но печалбата на клик да е висока и да си заслужава да опиташ да работиш повече и за него);


🚀 анализ на трафика от предишни години: от кои канали имам най-много или малко трафик / какво мога да подобря по тях (ако е органичен/сошъл/имейл..) / ако има купен трафик, какво е било качеството му спрямо продажбите;


🚀 спрямо анализите, описани по-горе:

– да промотирам основно продукти, които потребителите ми очевидно купуват/харесват;

да повторя успешните активности по канали и да надградя с нови такива;

-да се подготвя с всички криейтиви и кампании с голям аванс преди самото събитие;

-да подготвя потребителите си с тийзър кампания, с която да очакват от мен съдържание за Black Friday;

-да се събудя в 5 сутринта на самия ден и да се възползвам в реално време от динамиката и поведението на потребителите.

Това са само част от множество практични неща, но действително, ако не се отдели необходимото време за анализ и подготовка, далеч преди самия ден, това ще коства много изгубени комисиони на афилиата. Ние се подготвяме за този ден още от Август!

9.       Имате ли препоръки и съвети към рекламодателите в платформата?


Моята препоръка е да бъдат по-гъвкави с комисионите за по-успешните афилиати.

Също така да търсят контакт с нас, да търсят начини как да реализираме повече продажби за тях. Има някакво разбиране, че афилиатите са тези, които трябва да правят всичко, а рекламодателите само плащат комисиона. Според мен успешното партньорство изисква много усилия и от двете страни: допълнителни инструменти за промотиране, гъвкави комисиони и нива, ексклузивни ваучери, по-бързо одобрение на продажбите…

Афилиатите могат да бъдат страхотен канал за нови продажби и се надявам рекламодателите все повече да разбират това и да работят проактивно, а не реактивно, за развитието на тези партньорства. Това е в интерес на всички участници в екосистемата!

10.   Как ще оцените работата си с платформата – съпорт, технология..? Имате ли препоръки към нас?


Винаги сме имали много бърз контакт с Profitshare, винаги изплащането на комисионите е било коректно!

Бих препоръчал все пак да се обърне внимание на рипортинг инструментите и дори ще помечтая за едно рипортинг API, чрез което да можем в реално време да тракваме продажбите по източник на трафик! Може би през 2020? 🙂

=====

🚀 Profit&Share | Лексиконът на конверсиите 🚀

Благодарим на Огнян Попов за участието! Екипът на Profitshare пожелава на него и целия му екип много успех и космически конверсии в профила!

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

🚀 Profit&Share | Лексиконът на конверсиите е тук с Огнян Попов – афилиейт партньор в Profitshare! 🚀

Публикувано на 7.11.2019 от Lili Siyanova

Внимание, внимание! 🚀 Profit&Share | Лексиконът на конверсиите е тук! 🚀

Наскоро ти загатнахме, че се задава нещо ИнтересноПолезно

и…Различно…

Време е да свалим завесите и…

С нетърпение ти представяме “Profit&Share | Лексиконът на конверсиите” – рубриката, в която ще си говорим за афилиейт маркетинг с афилиатите и рекламодателите на борда!

Днес пред въпросите от нашия лексикон се изправя Огнян Попов, основател на Проспекто Груп АД  и дългогодишен афилиейт партньор в платформата.

1.       Отблизо: Огнян Попов & Broshura.bg

 

Снимка: Огнян Попов

Казвам се Огнян Попов и съм основател на Проспекто, компанията зад Broshura.bg. Занимавам се с интернет маркетинг от 2006 г., когато все още живеех в Белгия. След няколко години работа в различни дигитални компании, се върнах в България с основната цел да развия платформата не само у нас, но и в други държави. Междувременно, Брошура.бг посреща над 1 милион потребители месечно и работим с почти всички търговски вериги като Зора, ИКЕА, АИКО, Практикер, Технополис и много други.

Чрез мобилното ни приложение потребителите се информират за най-новите промоции на магазините, могат да дигитализират своите лоялни карти, да търсят продукти в брошурите.

На нашите клиенти от ритейл сектора предоставяме възможността да достигнат до аудитория, която е в момента на планиране на своите покупки, както и анализ за това дали и колко често посещават физическите търговски обекти след разглеждането на брошурата (mobile-to-store analysis). С тази услуга сме първенец в страната и много се гордеем, че все повече клиенти измерват с нас ефекта от брошурите спрямо посещенията в магазините. 

2.       От колко време сте част от Profitshare? Разкажете ни за Вашите първи стъпки в платформата.


Вече над 4.5 години сме част от платформата на Profitshare, като за това време изградихме отлични отношения и реализирахме милиони левове оборот за някои от клиентите. В началото работихме само за един основен магазин, eMAG, тъй като това е най-популярният онлайн магазин в страната. С времето добавихме още програми като Fashion Days, Хиполенд и много други. 


Отне ни време, докато намерим най-работещия модел за повече комисиони, като в момента това са специално създадени дигитални брошури с подбрано съдържание и кликаеми продукти.

3.       Защо решихте да развивате бизнеса си с афилиейт маркетинг?


Занимавам се активно с афилиейт маркетинг от 2006г., като през годините съм имал различни проекти, базирани на този модел. Определено това е един по-рискован модел за издателите, тъй като няма гаранция за комисиона след всеки клик, но в същото време отнема и много грижи за тях: тракинга, плащанията и най-вече контакта с клиента. Единственото, което трябва да направиш е да се фокусираш над генерирането на качествен трафик към клиентския магазин. 

4.       Каква е формулата Ви за успех в афилиейт маркетинга? Каква е Вашата СуперСила?


Формулата за успех е само една и тя е в това да развиеш аудитория, която иска да купува от продуктите на магазините, които промотираш.

Звучи просто, но всъщност това е най-трудното. 


Има различни начини да го постигнеш и всеки афилиат решава този пъзел по свой начин – дали чрез реклама в търсачките, дали чрез оптимизация и органичен трафик или купен трафик от реклами в социалните мрежи.

Наистина зависи каква е експертизата на афилиата. В нашия случай ние избираме по-дългосрочна стратегия, при която имаме добра оптимизация в търсачките, редовна и лоялна аудитория, която се връща през различни канали (директен, имейл, пуш нотификации..) при нас, без да се налага да плащаме за това. По този начин имаме много по-висок маржин спрямо други афилиати, които купуват голяма част от трафика.

Стараем се да даваме и качествено съдържание и преживяване на потребителите ни, така те се ангажират повече. Има много афилиати, които прекаляват с рекламите и това предизвиква много грешни кликове, които после не реализират продажби. Ние имаме кампании, при които печелим среден приход на клик повече от някои международни мрежи и вярвам, че това е така, защото предоставяме съдържанието по един качествен и натурален начин на потребителите.

5.       Какви методи и инструменти използвате за реклама?


Тъй като сайтът и мобилното ни приложение показват каталози на търговски вериги, ние решихме да създаваме такива за основните афилиейт програми ръчно. Да, това е трудоемко, но пък ни прави абсолютно уникални и различни спрямо всички други.

Също така разработихме технология, базирана на XML фийд, чрез която автоматично създаваме дигитален каталог за даден афилиейт клиент, без нужда от допълнителна работа. Оттам нататък се грижим за това нашите потребители да открият това ново съдържание, като го промотираме в различни категории (електроника, козметика, мебели..) и позиции за допълнителна видимост. 

6.       Може ли да споделите каква е най-голямата комисиона, която сте печелили и от продажбата на какъв продукт е била регистрирана?

Най-голямата комисиона мисля, че беше 527 лв. и беше по време на кампанията “Черен Петък” през 2018 г. Тогава наша потребителка закупи дрехи за над 5000 лв. с една поръчка! Имаше много на брой и много скъпи дрехи в поръчката. :))

Това, че виждаме детайлите на поръчките е много ценна информация, бих насърчил афилиатите да анализират това. По този начин биха могли да открият по-продавани продукти или тенденция техните посетителите да се интересуват от определени категории продукти, съответно тях си заслужава да се промотират повече.

7.       Средно по колко рекламодатели рекламирате? Има ли връзка между броя на рекламираните рекламодатели и печалбата Ви?

Рекламираме активно между 5-9 рекламодатели, в зависимост от сезона. За нас винаги водещи са 3 основни програми, но не се отказваме и от комисионите на по-малките програми.

8.       Наближава най-голямото шопинг събитие на годината – Black Friday. Какво стои в основата на добрата подготовка за събитието?

В основата на добрата подготовка стоят няколко фактора като: 


🚀 анализ на продажбите от предишни години: какви продукти съм продал най-много / каква е средната конверсия от клик към продажба / каква е средната печалба на клик (earnings per click) (възможно е да има рекламодател, от който няма много комисиони, но печалбата на клик да е висока и да си заслужава да опиташ да работиш повече и за него);


🚀 анализ на трафика от предишни години: от кои канали имам най-много или малко трафик / какво мога да подобря по тях (ако е органичен/сошъл/имейл..) / ако има купен трафик, какво е било качеството му спрямо продажбите;


🚀 спрямо анализите, описани по-горе:

– да промотирам основно продукти, които потребителите ми очевидно купуват/харесват;

да повторя успешните активности по канали и да надградя с нови такива;

-да се подготвя с всички криейтиви и кампании с голям аванс преди самото събитие;

-да подготвя потребителите си с тийзър кампания, с която да очакват от мен съдържание за Black Friday;

-да се събудя в 5 сутринта на самия ден и да се възползвам в реално време от динамиката и поведението на потребителите.

Това са само част от множество практични неща, но действително, ако не се отдели необходимото време за анализ и подготовка, далеч преди самия ден, това ще коства много изгубени комисиони на афилиата. Ние се подготвяме за този ден още от Август!

9.       Имате ли препоръки и съвети към рекламодателите в платформата?


Моята препоръка е да бъдат по-гъвкави с комисионите за по-успешните афилиати.

Също така да търсят контакт с нас, да търсят начини как да реализираме повече продажби за тях. Има някакво разбиране, че афилиатите са тези, които трябва да правят всичко, а рекламодателите само плащат комисиона. Според мен успешното партньорство изисква много усилия и от двете страни: допълнителни инструменти за промотиране, гъвкави комисиони и нива, ексклузивни ваучери, по-бързо одобрение на продажбите…

Афилиатите могат да бъдат страхотен канал за нови продажби и се надявам рекламодателите все повече да разбират това и да работят проактивно, а не реактивно, за развитието на тези партньорства. Това е в интерес на всички участници в екосистемата!

10.   Как ще оцените работата си с платформата – съпорт, технология..? Имате ли препоръки към нас?


Винаги сме имали много бърз контакт с Profitshare, винаги изплащането на комисионите е било коректно!

Бих препоръчал все пак да се обърне внимание на рипортинг инструментите и дори ще помечтая за едно рипортинг API, чрез което да можем в реално време да тракваме продажбите по източник на трафик! Може би през 2020? 🙂

=====

🚀 Profit&Share | Лексиконът на конверсиите 🚀

Благодарим на Огнян Попов за участието! Екипът на Profitshare пожелава на него и целия му екип много успех и космически конверсии в профила!

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

търся:



Copyright © 2009-2019 Conversion Marketing