Задавал ли си си въпроса – какво е ремаркетинг, как точно работи и какви са ползите от него за бизнеса ти? В днешната статия ще ти дадем отговор на този въпрос.
Какво е ремаркетинг и как работи?
Колко от потребителите закупуват продукт от първото посещение на уебсайта? Разбира се, броят зависи от спецификата на бизнеса, но в повечето случаи са много малко. Често те посещават онлайн магазина, разглеждат продукти, но не купуват поради редица причини – необходимост от проучване на пазара, сравняване на цени, време да си помислят и т.н. Тук на помощ идва ремаркетингът – много ефективен метод, чрез който можеш да таргетираш рекламата си до всички тези потребители, които са посетили уебсайта и да увеличиш продажбите си, взаимодействайки с аудитория, която вече е търсила продуктите ти и е проявила интерес към бизнеса ти.
За да можеш да използваш ремаркетинга, трябва да поставиш код на уебсайта си. Този код добавя посетителите на сайта в ремаркетинг списъци, ако са изпълнени зададените критерии. По този начин ще можеш да си създаваш различни ремаркетинг листи и да таргетираш рекламата си към потребители, които са разглеждали даден продукт, които са поставили продукт в количката, но не са закупили, които са разглеждали страница с определена категория продукти и по редица други критерии. Можеш да задаваш различен критерий за всеки лист. Когато потребител посети уебсайт, в неговия браузер се записва бисквитка.
При създаването на ремаркетинг аудиторията, можеш да избираш колко време да се съхранява бисквитката във всеки лист. В AdWords по подразбиране са зададени 30 дни, като максимумът е 540 дни, а във Facebook максимумът е 180 дни. Препоръчително е този период да се избира съобразно целите и от това колко време тази реклама ще бъде релевантна за потребителя.
Какви са предимствата от ремаркетинг кампаниите?
Ремаркетингът носи със себе си редица предимства за бизнеса. Някои от най-важните са:
1) Достигане до потребители, които вече са били в уебсайта
Както споменах, чрез ремаркетинг кампаниите можеш да таргетираш рекламата към хора, които вече за взаимодействали с твоя бранд. Можеш да създадеш персонализирани реклами специално за потребителите, които са извършили определено действие в сайта или са разглеждали даден продукт, но не са закупили.
Така например, ако предположим, че на фигурата е изобразена твоята фуния на продажбите, то ти можеш да си създадеш ремаркетинг лист, включващ всички посетители на сайта, потребители, които за разглеждали определена категория, даден продукт, такива, които са добавили продукт в количката и закупили. Успешен подход е да насочиш рекламата към потребители, които са поставили продукт в количката и не са завършили поръчката. Предложи им нещо специално – допълнителна отстъпка, безплатна доставка, ваучер за намаление при следваща поръчка или друго, ако се върнат в магазина сега и завършат поръчката. Провокирай желанието им да купят, сега е моментът да ги върнеш в магазина!
2) По-висок процент на конвертиране
Това, че можеш да таргетираш рекламата към хора, които вече са посетили сайта е предпоставка за по-висок процент на конвертиране. В зависимост от спецификата на продукта, потребителите минават през различни етапи, докато вземат решение да закупят, поради тази причина ремаркетингът е много полезен метод да държиш бранда си в съзнанието на потребителите, след като са напуснали уебсайта ти, което го прави много силно “оръжие” за увеличаване на продажбите.
3) По-ниски разходи
Ремаркетинг кампаниите се характеризират с по-ниски разходи и с по-ниска цена за реализация.
4) Напомняне за бранда
Показвайки рекламата си на потребители, които вече са били в онлайн магазина ти е страхотен начин да им напомниш за бизнеса си и да ги накараш да се върнат отново в него и да си закупят нещо.
Днес ти представихме ремаркетинга и предимствата от него, възползвай се от тях и подобри резултатите си. Полезна ли беше за теб тази статия? 🙂