Афилиейт маркетингът – полезна информация за всички

Публикувано на 17.09.2015 от Profitshare

banner - affiliate marketing - blog

Българското интернет пространство се намира в постоянно развитие, а иновативните методи, с помощтта на които можете да развиете бизнеса си, не закъсняват.

Решихме да напишем тази статия понеже голяма част от собствениците на уебсайтове избират афилиейт маркетинга като начин за монетизация без всъщност да се опитат да научат малко повече за тази сфера преди това.

Да научим термините

За да можем да водим цивилизован разговор и да не се разбираме погрешно, трябва да познаваме много добре термините, които използвамe.

Афилиейт механизма не означава единствено програми от тип CPA (цена за реализация) или CPS (цена за продажба). Всяка програма – посредник между продавачи и собственици на уебсайтове може да бъде наречена афилиейт система без значение дали говорим за CPC (цена за клик), CPA (цена за реализация), CPS (цена за продажба) или CPM (цена за хиляда импресии) и т.н.

Афилиейт маркетингът е концепция, чрез която собствениците на уебсайтове, които препращат посетители към уебсайта на даден продавач, получават определена комисионна от стойността на извършените покупки от тези посетители (revenue sharing). Доста е просто и може да се адаптира според нуждите на продавача понеже не винаги това, което е нужно са продажбите.

Първи стъпки

Може да ви се стори странно, но фактът че сега имате възможността да печелите пари, партнирайки си с даден онлайн продавач, използвайки афилиейт платформа, се дължи на порнографската индустрия в интернет, която е направила първите стъпки в тази посока през 1994 година, когато едва са се строели основите на една много сложна виртуална среда наречена WORLD WIDE WEB. Съответният механизъм е работил на принципа на заплащане за клик, а опитите за измами вероятно са започнали още на втория ден след заработването му. Друг път ще поговорим повече за измамите, които са непременно доста интересна тема.

Следваща на ред е била музикалната индустрия като чрез нея е дошла и идеята за цена при реализация/продажба или по-скоро това, което се харесва на всички, а именно комисионната за посредниците, които донасяли печалба/трафик. Планът е бил да се формира мрежа от сайтове, които да показват музикални албуми, а евентуалните купувачи да бъдат пренасочвани от там към друг основен сайт, който да продава тези албуми. Идеята не е гениална, но със сигурност е била революционна за онзи период. На нея се базира и днешния модел на онлайн търговията.

След музикалната индустрия идва ред на известния Amazon, през 1996, следвайки през 2000 година същата институция да придобие ексклузивни права за афилиейт система, каквито малко платформи успяват да получат.

E-commerce = electronic commerce (или електронна търговия/интернет търговия)

Защо споманаваме този термин? Ами защото трябва да споменем, че едва през 2005-2006 година онлайн търговията успява, в определени случаи, да изпревари по продажби офлайн търговията като това е и причината, поради която вие сега четете тази статия – че определено функционира!

Информацията е всичко, стига да си направите правилните заключения!

С други думи, разберете че използвате метод за монетизиране, който е имал, има и ще има впечатляващи резултати! Това е простичък израз, който обаче има много значения. Не тръгвайте по пътя на афилией маркетинга, ако ще го отричате или ако ще си намирате оправдания за евентуален провал. Тръгнете по пътя на афилиейт маркетинга тогава, когато сте убедени, че той действа, а това е факт, който е подкрепен от хилядите публични примери в интернет, които чакат да ги откриете. Ако не работи при вас, означава, че има проблем, които вие трябва да разрешите. Намерете правилния начин да се адаптирате към дадена афилиейт програма вместо да очаквате тя да се адаптира към вас. Смятате, че комисионните са малки? Добре, но колко такива малки комисионни сте спечелили? Нито една? Тогава къде е проблемът според вас?

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

Афилиейт маркетингът – полезна информация за всички

Публикувано на 17.09.2015 от Profitshare

banner - affiliate marketing - blog

Българското интернет пространство се намира в постоянно развитие, а иновативните методи, с помощтта на които можете да развиете бизнеса си, не закъсняват.

Решихме да напишем тази статия понеже голяма част от собствениците на уебсайтове избират афилиейт маркетинга като начин за монетизация без всъщност да се опитат да научат малко повече за тази сфера преди това.

Да научим термините

За да можем да водим цивилизован разговор и да не се разбираме погрешно, трябва да познаваме много добре термините, които използвамe.

Афилиейт механизма не означава единствено програми от тип CPA (цена за реализация) или CPS (цена за продажба). Всяка програма – посредник между продавачи и собственици на уебсайтове може да бъде наречена афилиейт система без значение дали говорим за CPC (цена за клик), CPA (цена за реализация), CPS (цена за продажба) или CPM (цена за хиляда импресии) и т.н.

Афилиейт маркетингът е концепция, чрез която собствениците на уебсайтове, които препращат посетители към уебсайта на даден продавач, получават определена комисионна от стойността на извършените покупки от тези посетители (revenue sharing). Доста е просто и може да се адаптира според нуждите на продавача понеже не винаги това, което е нужно са продажбите.

Първи стъпки

Може да ви се стори странно, но фактът че сега имате възможността да печелите пари, партнирайки си с даден онлайн продавач, използвайки афилиейт платформа, се дължи на порнографската индустрия в интернет, която е направила първите стъпки в тази посока през 1994 година, когато едва са се строели основите на една много сложна виртуална среда наречена WORLD WIDE WEB. Съответният механизъм е работил на принципа на заплащане за клик, а опитите за измами вероятно са започнали още на втория ден след заработването му. Друг път ще поговорим повече за измамите, които са непременно доста интересна тема.

Следваща на ред е била музикалната индустрия като чрез нея е дошла и идеята за цена при реализация/продажба или по-скоро това, което се харесва на всички, а именно комисионната за посредниците, които донасяли печалба/трафик. Планът е бил да се формира мрежа от сайтове, които да показват музикални албуми, а евентуалните купувачи да бъдат пренасочвани от там към друг основен сайт, който да продава тези албуми. Идеята не е гениална, но със сигурност е била революционна за онзи период. На нея се базира и днешния модел на онлайн търговията.

След музикалната индустрия идва ред на известния Amazon, през 1996, следвайки през 2000 година същата институция да придобие ексклузивни права за афилиейт система, каквито малко платформи успяват да получат.

E-commerce = electronic commerce (или електронна търговия/интернет търговия)

Защо споманаваме този термин? Ами защото трябва да споменем, че едва през 2005-2006 година онлайн търговията успява, в определени случаи, да изпревари по продажби офлайн търговията като това е и причината, поради която вие сега четете тази статия – че определено функционира!

Информацията е всичко, стига да си направите правилните заключения!

С други думи, разберете че използвате метод за монетизиране, който е имал, има и ще има впечатляващи резултати! Това е простичък израз, който обаче има много значения. Не тръгвайте по пътя на афилией маркетинга, ако ще го отричате или ако ще си намирате оправдания за евентуален провал. Тръгнете по пътя на афилиейт маркетинга тогава, когато сте убедени, че той действа, а това е факт, който е подкрепен от хилядите публични примери в интернет, които чакат да ги откриете. Ако не работи при вас, означава, че има проблем, които вие трябва да разрешите. Намерете правилния начин да се адаптирате към дадена афилиейт програма вместо да очаквате тя да се адаптира към вас. Смятате, че комисионните са малки? Добре, но колко такива малки комисионни сте спечелили? Нито една? Тогава къде е проблемът според вас?

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

търся: