Conversion rate? Какво измерва и как точно се определя?
Conversion rate (или процент на конвертиране) е показател, който измерва средния брой конверсии, спрямо кликванията върху промоционалния инструмент. Изразява се в проценти и се изчислява със следната формула:
Conversion Rate = Conversions/Clicks , %
Изготвяйки своите регулярни отчети в платформата, може би си забелязал, че този показател присъства в почти всички секции за анализ.
Безспорно е един от най-важните за анализ и оценка на резултатите от дейността, тъй като определя процента на твоята рентабилност. Колкото по-голям е той, толкова по-добре! Това означава, че успяваш да печелиш повече от генерирания трафик към рекламодателя. Превръщаш посетителите в крайни потребители, което води до увеличаване на текущата ти печалба в профила.
Но какво означава, ако имаш достатъчно голям трафик към сайта, но въпреки това наблюдаваш ниски стойности на процента на конвертиране?
Тук искаме да ти дадем няколко основни насоки, на които да обърнеш внимание, с оглед подобряване на резултатите.
- Анализ на аудиторията
Аудиторията на сайта е сред възможните причини за нисък процент на конвертиране. Направи подробен анализ на посетителите, след което провери какви продукти промотираш в сайта си. Много е вероятно да промотираш продукти, нерелевантни на аудиторията, поради което и да не конвертират използваните инструменти за реклама. Вероятно в тази ситуация ще наблюдаваш и високи стойности на Bounce rate. В днешно време има много платформи, които позволяват да анализираш аудиторията си и да разбереш каква е и как взаимодейства с уебсайта. С тези данни можеш да модифицираш рекламния си подход, така че да увеличиш печалбата си. Най-добрата платформа за това е Google Analytics. Веднъж щом си инсталирал кода на сайта си, ще разполагаш с голямо разнообразие от данни, които да използваш за оптимизация.
- Използвани инструменти за промотиране
Направи анализ на инструментите, които използваш за афилиейт промотиране. Много собственици на уебсайтове и блогове използват само банери, но трябва да се има предвид, че потребителите са изградили т.нар. „слепота към банери”, което води и до по-нисък процент на конвертиране. Предвид това, не е добра стратегия да се използва само един инструмент. Интегрирането на комбинация от тях би подобрило резултатите. Можеш да използваш уиджети, които на база ремаркетинг технология ще показват продукти, от които аудиторията ти се е интересувала. Висока релевантност и по-добри резултати, защото в по-голяма степен рекламата ще отговаря на потребителските предпочитания.
Афилиейт линкове имат много добър процент на конвертиране. Тук особено важно е да насочиш вниманието си към съдържанието, в което можеш да ги имплементираш. Това е новият тренд в афилиейт промотирането, което може да ти донесе ползи в няколко посоки – повече конверсии, лоялни посетители и по-добра оптимизация.
Но как да създаваш съдържание, което да конвертира добре?
Задачата изисква предварителна подготовка и анализ. Изхождайки от профила на аудиторията избери типа продукти, които да промотираш в сайта си.
Заглавие
Използвай силни и грабващи вниманието заглавия за статиите си. Това е първото нещо, което потребителят вижда и играе основна роля за насочването му към статията.
Съдържание
Пиши статиите си така, че да добавиш стойност на потребителите, само по този начин те биха изградили привързаност и доверие към теб и уебсайта. Не пиши само за характеристиките на продукта, опиши какво биха спечелили потребителите с него. Въздействай им рационално и емоционално. Използването на смесен подход е успешна стратегия за афилиейт промотиране и не само. Обърни внимание на типа продукти, които промотираш. Обикновено скъпите продукти изискват повече време за вземане на решение за покупка и тук дължината на статията трябва да бъде по-голяма, споделянето на опит от използването му е изключително подходящо.
Имай предвид, че ако аудиторията ти е предимно с ниски или средни доходи, а ти промотираш продукти от висок ценови сегмент, то това ще доведе до нисък процент на конвертиране.
Изображения
Включи снимки на продуктите. Добра практика е да използваш такива, които включват хора и как те използват на продукта. Провери дали рекламодателят разполага с такива. Проучвания показват, че имат много по-добро представяне. При възможност можеш да добавиш и видео за продукта. Основното тук е да разчупиш текста, така че да не натовари потребителя и да осигуриш добър „user experience”.
Call-to-Action
Винаги поставяй афилиейт линковете на видимо място. Добра практика е да поставиш един в началото на статията и един в края. Използвай ясен „call-to-action”, който точно да подтиква към действието, което потребителят трябва да предприеме. Оцвети линковете в различен цвят – син или червен, така че да се отличат от основния текст. Избягвай да използваш за “call to action” кратки фрази и думи като „виж тук”, „тук” и т.н. стреми се към по-дълги фрази като:
Може да тестваш резултатите и с поставянето на бутон, който също би допринесъл за подобряване на процента на конвертиране.
Тези препоръки ще доведат до постигането на по-високи стойности на процента на конвертиране, в резултат на което ще забележиш и увеличаване на текущата си печалба от афилиейт маркетинг. Опитай и ще се увериш, резултатите ще дойдат скоро!
Полезно четиво, благодаря!
Радвам се, че статията Ви е била полезна!