Имахме възможността да посетим Affiliate Management Days, в Сан Франциско. Това е една от най-важните конференции за афилиейт маркетинг, организирана от Geno Prussakov. Конференцията е ориентирана към успешното управление на афилиейт програмите като лекторите споделиха своите идеи и съвети както за начинаещи, така и напреднали.
В конференцията участваха големи имена от международната сцена на афилиейт маркетинга – афилиати и рекламодатели, афилиейт мрежи и мениджъри на афилиейт програми. Това беше страхотна възможност и за нас да се уверим, че функционалностите, които предлагаме, както на рекламодателите, така и на афилиатите са на едно ниво с решенията, които предлагат и в по-развитите държави, както и да научим кои са зоните, в които все още имаме какво доразвием. С времето ще видите осезаеми ъпдейти, които ще улеснят работата, както на афилиатите, така и на рекламодателите.
Мобилните транзакции достигат 25%
На конференцията се дискутира и за отчитането на конверсиите през мобилни устройства имайки предвид, че на световно ниво около 25% от конверсиите идват от мобилни устройства. Чесно казано бяхме изненадани, че това все още се дискутира и че много малко търговци предлагат отчитане в своите мобилни приложения.
Подобно на това, което се случва в нашия регион, дори и трафикът да расте, процентът на конверсия при мобилните устройства е много по-малък понеже клиентите предпочитат да завършат поръчката от устройства с пълна версия на браузъра.
В Profitshare, от началото на тази година, предоставяме възможността на всеки рекламодател да отчита направените поръчки чрез мобилно приложение, а регистрирането на конверсиите в уеб версията се тества при лансирането на всеки нов рекламодател.
Друго нещо, за което забелязахме, че идеите ни се пресичат, е начина, по който се гледа на отделите по онлайн маркетинг. Чрез разнообразието на използваните методи за промотиране от афилиатите, афилиейт маркетингът дефакто не е просто един от каналите за маркетинг (както са PPC, блогове, и т.н.), a съвкупност от няколко канали или дори може да съдържа всички канали за онлайн маркетинг.
Комуникацията е ключът към успеха – предоставяйте конкретни данни на афилиатите
Много важно заключение от една презентация на Geno Prussakov е, че рекламодателите не трябва да забравят, че всяка споделена информация с афилиатите, е споделена информация със специалисти в областта на маркетинга, а не с клиенти. Мениджърите на афилиейт програмите (или тези които се занимават с управлението на афилиейт програмите) трябва да внимават с клишетата, както и с фразите от сорта на „най-добрата афилиейт програма, афилиейт програма номер 1“ и т.н. От друга страна, рекламодателите трябва да представят афилиейт програмите си с конкретни данни така че афилиатите да разберат по-добре какъв е таргетът на определената ниша и резултатите, на които да могат да се надяват.
В този ред на мисли, рекламодателят би могъл да сподели най-малко средната очаквана стойност на поръчките, процентът на конверсия в различните канали (съдържание (статии), PPC, социални мрежи, и т.н.). Коминикацията трябва да съдържа включително и данни от гледна точка на сезона и най-популярните за него продукти. Рекламодателят никога не трябва да обещава на афилиатите, че ако доставят определен брой кликове, афилиатите ще спечелят X лева.
Една от презентациите на конференцията беше на едно доста популярно лице, особено в SEO средите – Rand Fishkin, основателя на MOZ. Той представи няколко съвета, чрез които можете да отличите от конкуренцията. Презентацията му е публикувана в SlideShare и можете да я видите от тук.
Една от най-добрите презентации според нас беше на Todd Crawford, от Impact Radius. Той показа разлини начини да оцените общите резултати на дадена афилиейт програма и на всеки отделен афилиат. Може някой от афилиатите да не носи конверсии в определена категория с големи маржове, но пък да носи значителен брой нови клиенти. Всички обичат новите клиенти! В този случай не трябва да се намалява комисионната, понеже инвестирането в нови клиенти не винаги дава резултати мигновено във всякакви ниши.
Нещо друго, за което Todd говори беше за единното оценяване на афилиейт маркетинга заедно с другите канали на рекламодателя. Те няма как винаги да доставят еднакво добри резултати (знае се, че бюлетините не носят нови клиенти например) следователно афилиейт маркетинга трябва да бъде оценен спрямо същите индикатори, според които се оценяват и другите канали от тип Pay-Per-Click или Социални мрежи.
This really is actually fascinating, That you are a quite specialist forumger. Ive joined your rss feed and sit up for looking for more of your excellent post. Also, I have shared your web site in my social networks!
ЗАВЛАДЯВАЩО