Как да създам първата си Facebook реклама?

Публикувано на 26.08.2016 от Lili Siyanova

Днес решихме да ви запознаем как бързо и лесно може да си създадете Facebook  реклама, тъй като това е един от инструмeнтите, който бихте могли да използвате в платформата Profitshare, и с който бихте могли да печелите повече комисионни.

Много бързо социалната мрежа навлезе в живота ни, до такава степен, че ние не я използваме само за постване на нови снимки и за тагване от различни места или просто да се разнообразяваме, използваме я за да поддържаме връзка с близки и приятели, информираме се чрез нея, печелим чрез нея и т.н.

Социалната мрежа в момента се използва от 1,7 млрд. потребители месечно, което е с 15% повече в сравнение с миналата година. Ако следва тези темпове през 2017 година Facebook ще надхвърли 2 млрд. потребители месечно. Именно тези факти правят Facebook един успешен канал за популяризация, с който може да достигнете до широк кръг от потребители.

Стартирането на кампания във Facebook може да стане чрез Ads Manager и Power Editor. Power Editor е много полезен инструмент, с много функционалности, но на него ще обърнем внимание на по-късен етап. Днес ще се фокусираме на първия метод. След като отворите Ads Manager и натиснете бутона „Create new campaign”  ще се отвори прозорче, от което трябва да изберете вида на кампанията. Тук е много важно да се замислите каква е целта на кампанията ви: повече конверсии, повече трафик или популяризиране, за да изберете правилния тип кампания.  Така например ако целите повече трафик, трябва да изберете “Send people to your website”.

facebook_ads

След като вече сте избрали типа на кампанията, следващата стъпка е определяне на аудиторията. Освен по географски и демографски критерии, Facebook  дава възможност да достигнете до хора, които са взаимодействали със сайта ви и да създадете списъци с подобна на тази аудитория. Може да таргетирате и хората, които са харесали страницата ви във Facebook. Това в пъти увеличава шансовете ви за успешна кампания, тъй като тази аудитория е много по-вероятно да конвертира. Също така, може да таргетирате аудиторията спрямо интереси, поведение и други демографски критерии. Много е важно изборът на аудитория да бъде ръководен от типа продукт, който ще промотирате. Така например, ако рекламирате бебешки продукти трябва да насочите рекламата към хора, които се интересуват от подобни продукти, използвайки интереси, пол, ремаркетинг. Идеята е аудиторията да е максимално релевантна на промотирания продукт.

audience

След като вече сте определили аудиторията, трябва да изберете местата, на които искате да се показва рекламата. Тук системата дава възможност да изберете между два варианта. Чрез “Automated Placements” системата автоматично показва рекламата  на тези места, където е най-вероятно да конвертира – Mobile News Feed, Desktop News Feed, Desktop Right Column, Audience Network и Instagram. Ако не искате системата да определя къде да се показва рекламата, маркирайте “Edit Placements”. Тук вече имате свободата да избирате къде да показва рекламата и на какво устройство. Тук отново трябва да вземете предвид продукта, който искате да промотирате. Например ако е с висока цена, не ви препоръчваме да го насочвате към мобилни устройства, тъй като потребителите не са склонни да купуват скъпи продукти от мобилния си телефон. Относно платформата, използвайте главно Facebook.

placements

Следва да определите бюджета си. Възможно е да зададете както дневен бюджет, така и „Lifetime” за целия период на кампанията, като трябва да имате предвид, че минималният дневен бюджет е 5 евро. Тук са и опциите за график на кампанията. Задайте как искате да бъдете таксувани – възможностите са различни, в зависимост от вида кампания, който сте избрали – кликове, импресии, лайкове и др.

budget

Следващата стъпка е създаването на рекламата. Тук може да си създадете нова реклама, или да използвате вече съществуващ пост на страницата ви. Изборът е ваш, изберете си подходящ криейтив, рекламно послание и готово! Бързо и лесно вече имате Facebook реклама.

Полезна ли беше за Вас тази статия? Споделете мнението си в коментарите отдолу. 🙂

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

Как да създам първата си Facebook реклама?

Публикувано на 26.08.2016 от Lili Siyanova

Днес решихме да ви запознаем как бързо и лесно може да си създадете Facebook  реклама, тъй като това е един от инструмeнтите, който бихте могли да използвате в платформата Profitshare, и с който бихте могли да печелите повече комисионни.

Много бързо социалната мрежа навлезе в живота ни, до такава степен, че ние не я използваме само за постване на нови снимки и за тагване от различни места или просто да се разнообразяваме, използваме я за да поддържаме връзка с близки и приятели, информираме се чрез нея, печелим чрез нея и т.н.

Социалната мрежа в момента се използва от 1,7 млрд. потребители месечно, което е с 15% повече в сравнение с миналата година. Ако следва тези темпове през 2017 година Facebook ще надхвърли 2 млрд. потребители месечно. Именно тези факти правят Facebook един успешен канал за популяризация, с който може да достигнете до широк кръг от потребители.

Стартирането на кампания във Facebook може да стане чрез Ads Manager и Power Editor. Power Editor е много полезен инструмент, с много функционалности, но на него ще обърнем внимание на по-късен етап. Днес ще се фокусираме на първия метод. След като отворите Ads Manager и натиснете бутона „Create new campaign”  ще се отвори прозорче, от което трябва да изберете вида на кампанията. Тук е много важно да се замислите каква е целта на кампанията ви: повече конверсии, повече трафик или популяризиране, за да изберете правилния тип кампания.  Така например ако целите повече трафик, трябва да изберете “Send people to your website”.

facebook_ads

След като вече сте избрали типа на кампанията, следващата стъпка е определяне на аудиторията. Освен по географски и демографски критерии, Facebook  дава възможност да достигнете до хора, които са взаимодействали със сайта ви и да създадете списъци с подобна на тази аудитория. Може да таргетирате и хората, които са харесали страницата ви във Facebook. Това в пъти увеличава шансовете ви за успешна кампания, тъй като тази аудитория е много по-вероятно да конвертира. Също така, може да таргетирате аудиторията спрямо интереси, поведение и други демографски критерии. Много е важно изборът на аудитория да бъде ръководен от типа продукт, който ще промотирате. Така например, ако рекламирате бебешки продукти трябва да насочите рекламата към хора, които се интересуват от подобни продукти, използвайки интереси, пол, ремаркетинг. Идеята е аудиторията да е максимално релевантна на промотирания продукт.

audience

След като вече сте определили аудиторията, трябва да изберете местата, на които искате да се показва рекламата. Тук системата дава възможност да изберете между два варианта. Чрез “Automated Placements” системата автоматично показва рекламата  на тези места, където е най-вероятно да конвертира – Mobile News Feed, Desktop News Feed, Desktop Right Column, Audience Network и Instagram. Ако не искате системата да определя къде да се показва рекламата, маркирайте “Edit Placements”. Тук вече имате свободата да избирате къде да показва рекламата и на какво устройство. Тук отново трябва да вземете предвид продукта, който искате да промотирате. Например ако е с висока цена, не ви препоръчваме да го насочвате към мобилни устройства, тъй като потребителите не са склонни да купуват скъпи продукти от мобилния си телефон. Относно платформата, използвайте главно Facebook.

placements

Следва да определите бюджета си. Възможно е да зададете както дневен бюджет, така и „Lifetime” за целия период на кампанията, като трябва да имате предвид, че минималният дневен бюджет е 5 евро. Тук са и опциите за график на кампанията. Задайте как искате да бъдете таксувани – възможностите са различни, в зависимост от вида кампания, който сте избрали – кликове, импресии, лайкове и др.

budget

Следващата стъпка е създаването на рекламата. Тук може да си създадете нова реклама, или да използвате вече съществуващ пост на страницата ви. Изборът е ваш, изберете си подходящ криейтив, рекламно послание и готово! Бързо и лесно вече имате Facebook реклама.

Полезна ли беше за Вас тази статия? Споделете мнението си в коментарите отдолу. 🙂

сподели в:
TwitterFacebookGoogle+

Оставете отговор

търся: