След масовото преминаване към използването на HTTPS протокол, започнахме да получаваме запитвания от афилиатите как да променят афилиейт линковетe си, така че да бъдат синхронизирани с използвания протокол. Заедно с нашия колега Cristian Iosub, Project Manager в Conversion, ще ви дадем повече информация за промяната на афилиейт линковете при преход от несигурна към сигурна версия на сайта.
Съкращението SSL идва от Secure Sockets Layer. Това е протокол за криптиране и е разработен от Netscape през 1994 година. SSL-защитените уеб адреси започват с https: //, а не с http://.
SSL сертификатът криптира информацията, така че да бъде разкодирана само от сървъра, към който е адресирана. Това гарантира, че информацията, която се изпраща от един уебсайт няма да бъде засечена, открадната или модифицирана.
През 2014г. Google пусна концепцията за HTTPS, като част от своята кампания „По-сигурен уеб”. Търсачката препоръчва използването на сертификат за защита, независимо дали става на въпрос за онлайн магазин, персонален блог или обикновен фирмен уебсайт.
Предимствата от използването на сертификат за защита са много, от техническата възможност за получаване на информация за геолокацията на потребителя, до възможността за изпращане на известия за начина, по който се показва и идентифицира уебсайта в Chrome.
С имплементирането на сертификата за защита е важно да се уверите, че при предаването на данните между страниците в уебсайта ви и към други страници се запазва източникът на трафика, за да можете да анализирате статистическата информация за трафика към сайта, но също така и предаването на коректна информация към различни уебсайтове, за които трябва да се идентифицира източника на посещенията. При трафик, идващ от сайт с https протокол към сайт с http не може да се проследи източника. Източникът на трaфик от http няма да бъде показван при сайтовете с https.
При настройване на сайтовете от http към https сигурна версия е препоръчително да обновите старите афилиейт линкове, така че да не губите източник на трафик.
За тази цел Profitshare предприе редица мерки, които ще помогнат за осигуряването на по-добър анализ на трафика.
При генерирането на афилиейт линк платформата ви дава опция да изберете типа на линка, който искате да копирате и промотирате. Ако сайтът, за който искате да използвате линка използва сертификат за защита https, е препоръчително да използвате същия протокол и да маркирате опцията за https преди да копирате линка.
Препоръчително е да използвате https протокола при промотиране чрез Facebook, Twitter, Facebook Ads, Google AdWords или чрез други медии, които използват протокола за защита.
При използването на скрипт за автоматично генериране на линкове в сайта ви не се използва по подразбиране определен протокол, така че всички генерирани линкове ще използват протокола на сайта, в който ще бъдат достъпни.
Афилиейт линковете на Profitshare са достъпни и за http и https. Препоръчваме трафикът към сайт http да се пренасочва от http://profitshare.bg, а трафикът към https сайт чрез https://profitshare.bg.
Ако все още имате в статиите си афилиейт линковове с http протокол, много лесно можете да ги промените, променяйки протокола на https директно от базата данни или чрез плъгин/модул, в зависимост от платформата на сайта. Ако уебсайтът ви е разработен на WordPress ви препоръчваме да използвате следните плъгини: Search & Replace или Better Search Replace, чрез които можете да промените линковете чрез много лесен за използване интерфейс.
Много често афилиейт линковете се използват в комбинация с други модули и се съхрaняват в различна база данни, в този случай, ако имате достъп до базара данни можете да използвате следните кодове:
- За проверка на броя на статиите/страниците, които трябва да промените, използвайте този код:
SELECT * FROM ` nume_baza_Date_blog ` .` wp_posts ` WHERE ` POST_CONTENT ` LIKE ‘% http: // profitshare%’
- За промяна на линковете, започващи с http://profitshare.bg , използвайте следния код:
UPDATE ` wp_posts ` SET ` POST_CONTENT ` = REPLACE (post_content` ‘,’ http: //profitshare.bg’,’https: //profitshare.bg ‘);
Преди да правите промени по базата от данни, препоръчваме да си направите бекъп.
Това е голямо предимство за афилиатите, тъй като рекламодателите могат да отчитат точно от кои сайтове генерират конверсии, което може да доведе до допълнителни ползи за афилиатите, като (преференциална комисионна и т.н.).